تفاوت چالش مشتری با تعامل مشتری

تفاوت چالش مشتری با تعامل مشتری


تفاوت چالش مشتری با تعامل مشتری

امروزه با روی کار آمدن کسب و کارهای مختلف، و در کنارآن پیشرفت تکنولوژی، برای انجام انواع تبلیغات لازم است، که صاحبان مشاغل درباره تفاوت چالش مشتری با تعامل مشتری، به‌منظور انجام هرچه بهتر پروپاگاند خود، بیشتر به این موضوع توجه نشان دهند.

در این بحث قصد داریم، چالش مشتری و تعامل مشتری را هر کدام به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم، تا با دانستن تفاوت‌های این دو بتوانید، مسیر خوبی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. البته دنیای تبلیغات بسیار گسترده و پیچیده‌تر از آن است، که بتوان به راحتی فعالیت تبلیغی خود را به‌طور اصولی انجام داد. لازم است در این مسیر از افراد متخصص و با تجربه، که این آگاهی را دارند کمک گرفت، زیرا می‌دانند برای هر نوع حرفه و تجارتی به‌شکلی مخصوص، باید تبلیغات خود را انجام داد.

کارشناسان حرفه‌ای ما در آژانس تبلیغاتی ملکه؛ سال‌هاست که با انجام تبلیغات در قزوین توانسته‌اند، پروپاگاند زیادی را همچون، تبلیغات محیطی در قزوین و تبلیغات بیلبورد در قزوین و.. را به نحو احسن، برای کسب و کارهای مختلفی انجام دهند. متخصصان ما در این آژانس معتبر تبلیغاتی، به خوبی توانسته‌اند، با شناخت مخاطبان هدف خود، برای انواع کسب و کارها شناخت چالش جذب مشتری و چالش جذب فالور را، برای آنها شناسایی کرده تا فروش بیشتری داشته باشند.

بررسی چالش مشتری

 

تفاوت چالش مشتری با تعامل مشتری
تفاوت چالش مشتری با تعامل مشتری

هنگامی که صحبت از چالش مشتری می‌‍شود، منظور شناخت نیازها، الگوهای رفتاری و شخصیتی مخاطبانی است، که به شخصیت مشتریان ایده‌آل ما بسیار نزدیک است. ممکن است بپرسید، چطور این اطلاعات را کسب کنیم؟

باید براساس داده‌های واقعی و تحقیقات بازار، در مورد مشتریان فعلی، بتوانید این اطلاعات را کسب کنید. شما بدون دانستن اینکه واقعاً مشتریان شما چه کسانی هستند، نمی‌توانید به‌خوبی نیاز آنها را رفع کرده و خدمات خود را به آنها ارائه دهید. باید درباره چالش‌های مشتریان، و اینکه در چه سطح اقتصادی و اجتماعی هستند، چه میزان سواد دارند، در چه رنج سنی قرار دارند و..می‌توانید، روش‌های مؤثر برای جذب و فروش و تعامل با آنها را پیدا کنید.

اهمیت دانستن چالش‌های مشتری برای بازاریابی و فروش در کسب و کار

بدترین حالت برای تبلیغات کسب و کار این است، که مخاطبان را سفارشی و شخصی سازی کرده و بازاریابی را برای اقشار مختلف به‍طور یکسان انجام بدهید. مثلاً  کسب و کاری که اطلاعاتی از چالش مشتریان خود ندارد، یک پیام یا ایمیل را برای همه مشتریان خود ارسال می‌کند. در حالی که با تقسیم بندی شخصیت خریداران می‌توان، برای هر گروهی و مطابق با خواست و سلیقه آنها، پیام‌ها را براساس منابعی که مخاطب هدف ما به آن دسترسی دارد و طبق نیازهایشان تنظیم و ارسال کرد.

با اینکار برای هر گروه از مخاطبانمان، نوعی بازاریابی را انجام می‌دهیم، که بهترین نتیجه و اثر بخشی را خواهد داشت. این شناخت از چالش مشتری موجب می‌شود، که بدانیم مشتریان چقدر با چرخه فروش ما فاصله دارند و محتوایی کاملاً هدفمند را برای آنها ایجاد کنیم. با فهمیدن چالش مشتری، این زمینه برای شرکت و یا فعالیت تجاری ایجاد می‌شود، با شناخت منابع برای تیم فروش روش مفیدی با هدف جذب مشتری، برای کسب و کار خود طراحی کرده و آن را برای فروش بیشتر پیاده سازی کنید.

نرخ تعامل مشتریان به چه معنایی است؟

 

تفاوت چالش مشتری با تعامل مشتری
تفاوت چالش مشتری با تعامل مشتری

حال که تا حدی و به‌طور کلی، اطلاعاتی را درباره چالش مشتری کسب کردیم، این سؤال مطرح می‌شود، که نرخ تعامل مشتری به چه معنی است؟

تعامل مشتری یعنی، ایجاد یک ارتباط پیوسته میان کسب و کار مشتری است. در واقع این تعامل و ارتباط، از طرف کسب و کار به مشتری پیشنهاد می‌شود، و این ارتباط را ادامه دار می‌کند. ممکن است  بعضی از برندها، تعریف نسبتاً متفاوتی از تعامل مشتری برای کار خود داشته باشند، اما نرخ تعامل مشتری برای همه نرخ تعامل مشتری با داشتن مشتریان پایدار و وفادار ارتباط مستقیم دارد. در واقع با اطمینان می‌توان گفت که دو سوم سودآوری یک کسب و کار، به کیفیت درگیری مشتری با برند بستگی خواهد داشت.

برای داشتن اطلاعات درباره مشتریان، به‌منظور ارائه بهتر و به رزوتر خدمات به آنها، لازم است از  تجربیات افراد کاردان در این زمینه استفاده کنید. کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی ملکه، سعی می‌کنند با بهترین شیوه ممکن کسب و کار و مخاطب آن را بررسی کرده، تا بتوانند بهترین تبلیغ را در پربازدیدترین جایی که، در معرض توجه مشتریان هدف هستند قرار دهند. این مرکز با سابقه و معتبر به‌عنوان، یک کانون تبلیغاتی در قزوین شناخته شده است.

بررسی ارتباط میان چالش مشتری در بالا بردن میزان تعامل آنها

متأسفانه بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی، کسب و کارها بیشتر برروی فروش و وادار کردن مشتری، به خریدی بیشتر تمرکز می‌کنند. اما برای رسیدن، به موفقیت بیشتر و پایدارتر در مسیر تبلیغات، برای تجارت باید علاوه بر شرح صحیح مزایای محصولات و خدمات، باید به فکر برقراری یک ارتباط صحیح و واقعی با مشتریان باشیم. اگر نتوانیم یک ارتباط برقرار کنیم، و در ذهن مشتری تجربه خریدی آسان و در عین حال مفید و کارآمد را برای آنها به‌وجود بیاوریم، در واقع مشتریان خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنیم، دل زده و خسته می شوند و به سراغ رقبای ما خواهند رفت. برای اینکه در یک تعامل بدانیم، مشتری چه انتظاری از ما دارد، باید با این چالش‌های مشتریانمان آشنایی داشته باشیم:

  • مشتریان ما چه کسانی هستند و از چه فعالیت‌هایی لذت می‌برند؟
  • آنها از خرید محصول یا خدمت ما چه هدف و انگیزه‌ای دارند؟
  • با توجه به ویژگی مشتریان، آنها چه نوع شبکه اجتماعی را برای برقراری ارتباط ترجیح می‌دهند؟
  • نحوه جستجوی مشتریان برای پیدا کردن شما چگونه است؟
  • پرداخت‌ها را بیشتر به چه طریقی می‌توانند انجام دهند، و چه شیوه‌ای برای آنها راحت‌تر است؟
  • چه چیزی باعث می‌شود که آنها سبد خرید خود را نیمه کاره رها کنند؟ و…

با دانستن چنین اطلاعاتی می‌توانید، رفتار مشتریان را پیش بینی کرده و با شخصی سازی تجربیات در مورد آنها به یک تعامل پایدار دست پیدا کنید.

ممکن است فکر کنیم، که فروش محصول و خدمات بدون یک تیم فروش، و یا با کمک چند نفر از دوستان و آشنایان به‌خوبی انجام می‎شود. اینکار برای کسب و کارهای کوچک و محدود خوب است، اما برای کارهای تجاری بزگتر و تقریباً گسترده، نمی‌توان به این روش ادامه داد. با کمک یک تیم فروش حرفه‌ای و با شناخت چالش مشتری و تعامل مشتری می‌توانید، طول عمر بیشتری برای مشتریان خود به‌دست بیاورید.

با انجام اصولی اینکار به مشتریان کمک می‌کنید، تا عمق محصول شما را درک کرده و احساس کنند، با استفاده از محصول و خدمت شما، همه آن چیزی که به آن نیاز دارند را به‌دست می آورند. شما می‌توانید، از متخصصان آژانس تبلیغاتی ملکه کمک بگیرید؛ این کارشناسان با بررسی‌های خود می‌توانند، از خواسته‌های مشتریان شما آگاهی پیدا کنند و با دانستن تمامی جوانب محصولات و خدمات ارائه شده از طرف شما، طرح‌های فوق‌العاده‌ای برای انجام پروپاگاند به مشتریان ارائه دهند. سال‌ها انجام تبلیغات در قزوین، سبب شده که تجربیات بسیار مفیدی را در این زمینه کسب کنند، و آن را در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار دهند.



مقالات مرتبط:

پارادوکس تبلیغاتی

تاثیر تبلیغات پایدار در افزایش درآمد 



 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *