تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام

تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام


تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام

برای شناخت تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام به طور مفصل مزایا و معایت هر کدام از اینها را برایتان توضیح می‌دهیم و در آخر این شما هستید که با توجه به هدف و بودجه مورد نظرتان یکی را برای گسترش کسب‌ و کارتان انتخاب می‌کنید. در سال‌های گذشته مردم بیشتر به سمت استفاده از شبکه‌های اجتماعی کشیده شده‌اند و مدت زیادی از وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانند. در بین این شبکه‌های اجتماعی آن‌که بیشتر از بقیه مورد توجه است و از هر سن و با هر سلیقه‌ای در آن عضویت دارند، اینستاگرام است. جالب است بدانید که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران اینستاگرام است. پس باید راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی یک بازار بزرگ را در اختیار شما قرار دهد و درآمد خوبی هم برایتان به ارمغان آورد.

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

فعالیت در اینستاگرام رایگان است

برای عضو شدن در اینستاگرام و ساختن پیج شما نیاز به پرداخت هزینه ندارید؛ پس اگر نمی‌خواهید برای شروع یک کسب و کار اینترنتی هزینه زیادی صرف کنید، اینستاگرام گزینه مناسبی برای شماست.

استفاده از اینستاگرام به دانش خاصی نیاز ندارد

ساختن پروفایل تجاری در اینستاگرام، پست گذاشتن و سایر اقدامات مربوط به آن کار سختی نیست و هر کسی که کار کردن با گوشی هوشمند را بلد باشد می‌تواند آن را انجام دهد.

بازاریابی صحیح در اینستاگرام به خوبی دیده می‌شود

به دلیل وجود تعداد بالایی از کاربران ایرانی در اینستاگرام، تبلیغات و کسب و کار شما به‌خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد. اما لازم به ذکر است که برای جذب دنبال کننده‌هایی که به مشتری تبدیل شوند و موفقیت در این کار، تبلیغات صحیح بسیار مؤثر است. می‌دانید که اگر تعداد فالوورها هر چه بیشتر باشد تعداد مشتری‌ها هم افزایش میابد.

معایب فعالیت اینستاگرامی در کسب و کار

 

تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام
تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام

عدم وجود دسته‌بندی برای محصولات‌

وجود دسته‌بندی در محصولات به مشتری کمک می‌کند خیلی راحت و بدون فوت وقت کالای مود نظر خود را بیابد. اما در اینستاگرام امکان این کار وجود ندارد. به این مشکل این را هم اضافه کنید که اگر محصولات شما تعدادش بالا باشد، مشتری ناگزیر است تمام صفحه را جست‌وجو کند تا، کالای مورد نظرش را پیدا کند.

به‌روزرسانی محصولات در اینستاگرام ممکن نیست

موجودی محصولات و قیمتشان به مرور زمان بارها عوض می‌شود. در نتیجه به‌روز کردن پست‌ها و تغییر قیمت و تعداد در اینستاگرام در صورت وجود اقلام بالای محصولات، زمان‌بر است. صفحه اینستاگرام نیاز به تولید محتوای مکرر، تبلیغات و حضور مستمر دارد و نمی‌توان تنها با ایجاد یک صفحه آن را به حال خود رها کرد و انتظار بازخورد مناسب داشت.

امکان پرداخت اینترنتی در خریدهای اینستاگرامی وجود ندارد

اگر مشتری قصد خرید از صفحۀ اینستاگرام شما را داشته باشد، نمی‌تواند به صورت آنلاین پرداخت را انجام دهد؛ بلکه باید شماره کارت بگیرد مبلغ را کارت به کارت کند، رسید پرداخت را ارسال کند، تا سفارشش ثبت شود. ممکن است این فرایند سخت پرداخت، مشتری را از خرید کردن منصرف کند و این به ضرر شماست. قطعاً اگر در طول روز تعداد زیادی مشتری داشته باشید انجام این مراحل با سختی همراه خواهد بود.

همواره فیلتر شدن اینستاگرام خطری محتمل است

مطلع هستید که خبر فیلتر شدن اینستاگرام هرچند وقت یک‌بار رسانه‌ای می‌شود. حتی مدتی نیز این اتفاق رخ داد و شاهد بودیم که چقدر از کسب و کارهای اینترنتی با شکست مواجه شدند. پس فعالیت در این شبکه همیشه با ترس همراه است زیرا ممکن است کسب و کاری که مدت‌ها برای آن زحمت کشیدیم به یکباره از بین برود. در اینستاگرام امکان دسترسی به پایگاه اطلاعات وجود ندارد. پس اگر شخصی وارد صفحه شما شود رمز را تغییر دهد ممکن است شما پیج خود را از دست بدهید و امکان بازیابی آن وجود نداشته باشد. اما در وب‌سایت از طریق پایگاه داده اختیار کامل سایت در دستان شماست و می‌توانید از اطلاعات خود بک‌آپ تهیه کنید.

محدودیت امکانات در اینستاگرام نسبت به سایت

در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر شما با محدودیت درج یک لینک یا پخش یک ویدیو طولانی مواجه هستید. در حالی‌که وب‌سایت این محدودیت‌ها را ندارد و شما قادر هستید از طریق وب‌سایت خیلی از مراحل خرید را اتوماتیک کنید. مانند ثبت‌نام کاربر در سایت و احراز مشخصات آن‌ها. همچنین امکان قرار دادن محصول در طبقه‌بندی و دسته‌بندی‌های مشخص، بدون محدودیت تعداد، همراه با ویدیو، تصویر، صوت، قیمت وجود دارد.

مزایای تبلیغات از طریق سایت

 

تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام
تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام

امکان دسته‌بندی محصولات وجود دارد

در سایت برای تبلیغ محصول و کالای خود می‌توانید دسته‌بندی داشته باشید. مثلاً برای تبلیغ و فروش لباس می‌توانید دسته‌های لباس زنانه، لباس مردانه یا شلوار، پیراهن، جوراب، تی‌شرت را با سایزبندی مشخص طراحی کنید. که مشتری به راحتی بتواند جنس مورد نظر خود را با سایز مناسب پیدا کند و دچار سردرگمی نشود. این نوع مدیریت باعث می‌شود، مخاطب در سایت شما بماند و خرید راحتی را انجام دهند.

مدیریت و به‌روز کردن تبلیغ در سایت راحت‌تر است

اگر برای هر محصول در سایت تعداد مشخصی تعیین کنید، با هر خرید از تعداد آن موجودی کسر می‌شود و در صورت تمام شدن کالا پیام”عدم موجودی” در سایت نشان داده می‌شود. در ضمن اطلاعاتی مثل تخفیفات و حراجی‌ها را هم می‌توانید به‌صورت اتوماتیک در سایت به راحتی انجام دهید.

تعداد بازدید در سایت بیشتر است

در اینستاگرام محصول شما را تعداد محدود و ثابتی از دنبال کننده‌ها مشاهده می‌کنند. اما در سایت تعداد بیننده اتفاقی بسیار زیاد است و هر روز افزایش میابد در نتیجه کالای شما بیشتر در معرض دیده شدن قرار می‌گیرد.

در سایت امکان پرداخت اینترنتی وجود دارد

در پرداخت‌های آنلاین پیگیری واریز به راحتی و بدون فوت وقت انجام می‌شود. یعنی تمام اطلاعات پرداخت از ساعت واریز تا مبلغ از طریق پنل کاربری بانک قابل مشاهده است و دیگر نیازی به ارسال رسید از طریق مشتری نیست. این کار هم به نفع فروشنده است هم به نفع مشتری زیرا دیگر نیازی به مراجعه به خودپرداز و اتلاف وقت نیست.

امکان جست‌وجوی محصولات برای مخاطب راحت است

اگر شما محصولات و کالای زیادی را برای فروش در سایت گذاشته باشید، قطعاً پیدا کردن یک کالای خاص از بین آن همه محصول کمی دشوار است. شما می‌توانید با اضافه کردن قابلیت جست‌وجو در سایتتان، کار را برای مشتری راحت کنید که کالای مورد نظر را با یک کلیک ساده از بین انبوهی از محصول پیدا و خریداری کند. این امکان در اینستاگرام وجود ندارد و مشتری مجبور است برای یافتن یک محصول مشخص تمام پست‌ها را بررسی کند.

امکان فیلتر شدن سایت خیلی کمتر از اینستاگرام است

کمتر دیده شده که سایت یا فروشگاه اینترنتی فیلتر شود. بلکه این خطر بیشتر ممکن است شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی را تهدید کند. پس در این زمینه هم نگرانی کمتری وجود دارد که شما برای تبلیغات اینترنتی خود مدت‌ها زحمت بکشید و آن را به بازدهی برسانید و یک شبه با یک فیلتر تمام زحماتتان از بین برود.

معایب تبلیغات و فروش اینترنتی در سایت

پرداخت هزینه برای شروع فعالیت

در طراحی سایت، قیمت‌ها یکی نیستند و امکان این‌که به طور دقیق مشخص کنیم برای راه‌اندازی یک سایت چقدر سرمایه نیاز است وجود ندارد زیرا تعرفه‌ها خیلی متفاوت است.

شناخته شدن در سایت به زمان بیشتری نیاز دارد

ساخت یک وب‌سایت تازه شروع ماجراست و کار شما از اینجا شروع می‌شود. حالا به یک برنامه بازاریابی خوب نیاز دارید، محتوای منظم و با کیفیت باید تولید کنید. از تبلیغات اینترنتی برای سایت خود استفاده کنید تا سئوی قابل قبولی کسب کنید. البته که این کارها در ابتدا به وقت زیادی نیاز دارد، اما برای جذب مشتری و افزایش فروش محصول شما ملزم هستید که از مسیر درست وارد شوید و استانداردها را به خوبی رعایت کنید.

تبلیغ در اینستاگرام بهتر است یا سایت؟

سعی کردیم در این مطلب محاسن و معایب فعالیت در سایت و اینستاگرام را برایتان بازگو کنیم. توجه داشته باشید که استفاده از هر دوی این ابزارها در توسعه بیشتر کسب‌ و کار شما مؤثر است. وب‌سایت نشان‌دهنده اعتبار کسب و کار است و این امکان وجود دارد که از موتورهای جستجویی مثل گوگل بازدید هدفمند دریافت کرد و اینستاگرام ابزاری است که، امکان استفاده رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد و روزانه بازدیدکنندگان زیادی دارد. بهتر است که شما ابتدا یک سایت‌ راه‌اندازی کنید و به طور موازی در شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت داشته باشید و آن را به پیج اینستاگرام خود وصل کنید. سایت و شبکه‌های اجتماعی به نوعی کامل کننده هم هستند و برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی و افزایش فروش محصول، به هردوی این ابزار نیاز دارید و نمی‌توان تأثیر هیچ کدام را نادیده گرفت. اینستاگرام، مثل تراکت برای معرفی محصول شما عمل می‌کند و برای تبلیغات کسب ‌و کارتان به آن احتیاج دارید. اینستاگرام به عنوان ابزاری برای تعامل با مخاطب بسیار کارآمد است. ایجاد تعامل می‌تواند رضایت مشتری را به همراه داشته باشد و به برندسازی شما نیز کمک کند. پس می‌توانید از طریق اینستاگرام، مشتریان را به سمت سایت‌ هدایت کنید. به این صورت هم از طریق اینستاگرام می‌توانید فروش داشته باشید هم از طریق سایت.

آژانس تبلیغاتی ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به شما معرفی می‌کند. به کسب و کارتان کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزه بتوانید برند خود را به مخاطب عرضه کنید. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه‌ی آن‌ها  در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود.



مقالات مرتبط:

اصول تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغ پیج کاری با اصول روز دنیا

ادمین حرفه ای شوید



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *