انواع ریدایرکت را آسان و سریع یاد بگیر

انواع ریدایرکت را آسان و سریع یاد بگیر


انواع ریدایرکت را آسان و سریع یاد بگیر

انواع ریدایرکت را آسان و سریع یاد بگیر، برای آشنایی بیشتر با انواع ریدایرکت‎ و سایت و اهمیت آن‌ها تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

انواع ریدایرکت و تأثیر آن در سئو سایت

یکی از بحثای مورد توجه در دیجیتال مارکتینگ انواع ریدایرکت‌ها است. که کمک می‌کنند اگر دامنه یا آدرس صفحات سایت شما تغییر کرد، کاربر به آدرس جدید هدایت شود و به راحتی آن را پیدا کند. اگر کاربر به یو آر ال قدیمی مراجعه کند از طریق ریدایرکت به یو آر ال جدید هدایت شده و باعث می‌شود با خطای 404 مواجه نشود. ساخت ریدایرکت کار سختی است، چون به تخصص و دقت بالایی نیازمند است و یک اشتباه کوچک می‌تواند تأثیر منفی بر سئو سایت شما بگذارد.

روش سئو سایت در ریدایرکت

ریدایرکت بین صفحات در وبسایت‌ها یک کار عادی است، اما باید در نهایت دقت انجام شود تا به سئو سایت آسیبی نزند. باید به طور دائم یک صفحه به صفحه دیگر ریدایرکت شود. برای این کار چند انتخاب وجود دارد، اما ریدایرکت 301 بهترین گزینه برای کاربران و موتورهای جستجو است. این ریدایرکت هم به مرورگرها و هم به موتورهای جستجو می‌گوید که این صفحه کاملاً منتقل شده است. در این حالت موتورهای جستجو فکر می‌کنند که علاوه بر تغییر یو آر ال صفحه، محتوای آن هم به روز رسانی شده، البته که ریدایرکت یک صفحه به صفحه دیگر، زمان‌بر و وقت گیر است، تا توسط موتورهای جستجو شناسایی شود، مخصوصا اگر وب سایت شما از گروهی باشد که ربات‌های گوگل دیر به دیر آن را بررسی می‌کنند.

به هر حال انتقال رتبه و اعتبار سایت بعد از شناسایی نیاز به زمان دارد. شما انتخاب‌های دیگری هم دارید، یعنی ریدایرکت 302 و Meta Refreshکه جایگزین‌های ضعیفی هستند و نباید از آن‌ها انتظار انتقال اعتبار به صفحات جدید را داشته باشید. این ریدایرکت‌ها فقط مناسب زمانی هستند که شما به عنوان یک وب‌مستر نمی‌خواهید رتبه صفحه قدیمی را به جدید انتقال دهید. پیچیدگی انتقال محتوا از یک دامنه به دامنه بیشتر است و اعمال آن توسط موتورهای جستجو، به زمان بیشتری نیاز دارد. به دلیل وجود خطر هک و فعالیت اسپمرها موتورهای جستجو، این نوع ریدایرکت‌ها را قبل از به حساب آوردن، بیشتر مورد ارزیابی قرار می‌دهند. تیم طراحی سایت ملکه با تجربه‌ای درخشان در زمینه تبلیغات تخصصی در سایت و سئوی سایت، برای شما طراحی سایت با کمترین قیمت و بیشترین کار را ارائه می‌دهند.

انواع ریدایرکت

 

انواع ریدایرکت را آسان و سریع یاد بگیر
انواع ریدایرکت را آسان و سریع یاد بگیر

ریدایرکت 301(ریدایرکت دائم): وقتی که شما قصد دارید یک صفحه حذف شده را به طور دائمی به صفحه‌ای دیگر منتقل کنید تا محتوای موجود در صفحه قدیمی برای همیشه در صفحه جدید نمایش داده شود باید از این ریدایرکت کمک بگیرید.

ریدایرکت 302(ریدایرکت موقت): از آن برای انتقال‌های موقت استفاده می‌شود. اگر قصد دارید صفحاتی از سایت خود را برای مدتی مشخص از دسترس خارج کنید، می‌توانید از این نوع انتقال آدرس استفاده کنید.

ریدایرکت 410 (حذف شده): استفاده از این ریدایرکت برای حذف و تغییر مسیر یک وب سایت است. در این حالت هم موتورهای جستجو و هم کاربران از ماهیت آن با خبر می‌شوند.

ریدایرکت 451 (حذف اجباری): اگر از طرف مجامع قانونی دستور حذف و یا درخواست حذف یک وب سایت صادر شود، باید از ریدایرکت 451 استفاده می‌شود. یعنی در گذشته این صفحه بوده و شما هم مایل به انتشار آن هستید، اما اجازه انجام این کار را ندارید.

ریدایرکت REGEX: با کمک این ریدایرکت قادر خواهید بود تغییر مسیرهای پیچیده را انجام دهید و وب‌سایت خود را از لحاظ سئو تأمین کنید و همچنین استفاده از آن موجب صرفه جویی در وقت شما می‌شود.

برای آشنایی بیشتر و استفاده از انواع ریدایرکت و سئوی سایت با کارشناسان ملکه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و بهترین خدمات را در زمینه طراحی سایت و تبلیغات تخصصی به شما ارائه دهند.

کاربرد ریدایرکت

هدف ریدایرکت هدایت کاربر و تغییر مسیر به آدرس جدید است. این هدایت از دامنه‌ای به دامنه‌ی دیگر یا از صفحه‌ای به صفحه‌ صورت می‌گیرد. به کمک ریدایرکت هم ارزش و اعتبار سایت قبلی خود را حفظ کرده‌اید، هم کاربرها را در آدرس جدید خواهید داشت.

صفحات یکسان در سایت ایجاد کنید: ممکن است در سایت خود صفحات مختلفی با موضوع‌های شبیه به هم داشته باشید. اگر این صفحات را به همان صورت به حال خود رها کنید، گوگل شما را به دلیل کپی و تولید محتوای تکراری جریمه می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید آدرس صفحات را به اصلی‌ترین صفحه منتقل کنید و برای هر کدام از صفحات دستوری جداگانه صادر کنید.

آدرس صفحات سایت را تغییر دهید: اگر آدرس همه صفحات سایت شما تغییر کند، به راحتی می‌توانید صفحات قدیمی را به صفحات جدید منتقل کنید.

حذف صفحات تکراری سایت: ممکن است گاهی برای یک موضوع چند محتوای مشابه وجود داشته باشد. با اینکه یو آر ال این صفحات با هم متفاوت است اما لازم است تا از ریدایرکت برای سئو صفحات استفاده شود. در این حالت شما باید یک صفحه را به عنوان محتوای مرجع انتخاب و بقیه‌ صفحات را حذف کنید. اما برای اینکه سئو و لینک دهی خارجی و داخلی صورت گرفته را از دست ندهید باید از انواع ریدایرکت استفاده کنید.

دامنه‌های چندگانه را به یک دامنه تغییر دهید: گاهی ممکن است برندها از چند دامنه برای ارتباط با مخاطب بهره ببرند. در این شرایط برای محافظت از برند، باید دامنه‌های فرعی را به دامنه‌ اصلی ریدایرکت کرد.

بهترین طراح سایت

 

انواع ریدایرکت را آسان و سریع یاد بگیر
انواع ریدایرکت را آسان و سریع یاد بگیر

استفاده از ریدایرکت امکانات بسیار خوبی در اختیار مدیران وب سایت‌ها قرار می‌دهد؛ اما باید دقت کنید که اگر موضوع صفحاتی که به هم منتقل می‌شوند‌ به هم مرتبط نباشد علاوه بر عدم انتقال، رتبه‌ صفحه اول هم از بین می‌رود. نکته دیگر این‌که تغییر باید فقط مربوط به آدرس باشد نه محتوا، پس محتوای صفحه را هرگز تغییر ندهید.

ریدایرکت به هر روشی که انجام شود کمی تأثیر منفی بر سئو دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم صفر تا صد طراحی سایت، تبلیغات تخصصی و سئوی سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای و با تجربه بسپارید. آژانس تبلیغاتی ملکه از جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات و طراحی سایت استفاده می‌کند؛ شما می‌توانید با خیالی راحت سایت خود را به ما بسپارید و مطمئن باشید که بیشترین بازخورد را خواهید داشت.

دلیل استفاده از کدهای ریدایرکت

اهمیت کدهای ریدایرکت هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو غیرقابل انکار است.

  1. اگر شما صاحب یک وب سایت هستید، قطعاً تلاشتان در این راستاست که تجربه خوبی برای کاربران خود ایجاد کنید. مثلاً وقتی که آن‌ها می‌خواهند به محتوایی دسترسی پیدا کنند که قبلاً در لینک A بوده شما دوست ندارید که کد وضعیت 404 را به آن‌ها نمایش دهید. پس باید آن‌ها را به لینک و آدرس اینترنتی جدید B راهنمایی کنید.
  2. وقتی که یک محتوا را منتقل می‌کنید باید موتورهای جستجو نیز متوجه این مسئله شوند و مشخص شود که این انتقال موقت است یا به طور دائمی لینک خود را منتقل کرده‌اید. با استفاده از ریدایرکت‌ها شما می‌توانید به راحتی به موتورهای جستجو بفهمانید که کدام حالت مد نظرتان است؛ که این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی بر سئو سایت شما داشته باشد.


مقالات مرتبط:

مارکت دیجیتالی راه بنداز و پولدار شو

ارزان و سریع تبلیغ کن و نتیجه بگیر

تبلیغات رنگی بهترین تله برای فروش بیشتر

ترفندهای موثر در جذب مشتری



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *