کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای

کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای


کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای | کمپین تبلیغاتی

در خصوص کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای می‌توان گفت که: اگر به دنبال تجارتی سالم می‌گردید و می‌خواهید که میزان مراجعه به فروشگاه رنجیره ای خود را زیاد کنید، باید به طور پی در پی برای افزایش بازدید از فروشگاه از کمپین های تبلیغاتی که برای این منظور طراحی شده اند، استفاده کنید. در این مقاله از آژانس تبلیغاتی ملکه به این موضوع پرداخته می‌شود. با ما همراه شوید.

چگونگی کمپین تبلیغاتی فروشگاه‌ زنجیره ای

 

کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای
کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای

1. شفاف سازی مخاطب

برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی فروشگاه‌های زنجیره ای اولین قدم این است افراد مورد هدف پروپاگاند را شناسایی کنید. شما باید مخاطب اصلی و به طور کل خریدار خود را بشناسید. به طور مثال افتتاح یک فروشگاه جدید با دیزاین زیبا و موسیقی دلنواز شاید بازدید کنندگان زیادی داشته باشد، اما اگر این خریداران مخاطبان اصلی شما نباشند، این روش سودمند نمی‌باشد. پس باید در وهله اول نیاز و تمایل مشتریان خود را بررسی کنید و با آگاهی کامل این پویش و حرکت تبلیغاتی را به راه بیندازید. این پویش‌های تبلیغاتی باید متناسب با سن و نوع نگاه نسلی که آن را دنبال می‌کنند، باشد. پس باید این نکته را مدنظر داشته باشید که عادت مصرف رسانه ای در افراد به گروه سنی آن‌ها بستگی دارد و اگر شما به دنبال بازخورد بیشتر هستید، باید این مسائل را در نظر داشته باشید. چون توجه نکردن به آن می‌تواند ضربات زیادی به این نوع کانال تبلیغاتی وارد کند.

2. کانال‌های بازاریابی دیجیتال

اگر از  کانال‌های بازاریابی دیجیتال به طور صحیح استفاده شود. می‌تواند در میزان بازدید فروشگاه شما تاثیر بسزایی داشته باشد. به نقل از  خبرگذاری‌ها که تحقیقاتی در زمینه اینکه بیشترین مصرف کنندگان فناوری دیجتیال را جوانان تشکیل می‌دهند، اعلام کردند که نسل‌های قدیمی تر نیز از این فناوری زیاد عقب نمانده‌اند. به این ترتیب در اینجا مهم نیست که، چه کسانی مخاطب شما هستند، بلکه سیستم های عامل دیجیتال و ابزارهای مورد استفاده در این کار نقش مهمی در خرید را ایفاء می‌کنند. همچنین می‌توان از این کانال دیجیتالی برای پویش تبلیغاتی فروشگاه های زنجیره ای استفاده نمود.

3. افزایش حضور خود در گوگل

همین‌طور که می‌دانید مصرف کننده صرف نظر از سن، برای رفع نیازهای اینترنتی خود در گوگل به جستجو می‌پردازند. به‌همین خاطر لازم است که فروشگاه شما در سایت قابلیت شناسایی شدن را داشته باشد. برای این کار کافیست که با تنظیم لیست کامل (google my business) که مخفف GMB است باعث شوید که فروشگاه شما در جستجو گر محلی نشان داده شده و این کار فروش و ترافیک آن را بالا ببرد. تقریباً یک سوم کل جستجوها در گوگل مربوط به مکان یابی است که، مشتریان توسط گوشی‌های همراه خود این کار را انجام داده و طبق آمار به دست آمده، تقریبا هشتا د و هشت درصد در طول یک هفته با مراجعه به فروشگاه زنجیره ای خرید انجام می‌دهند. پس این پروپاگاند را در Google از دست ندهید. در ضمن تنظیم کردن مشخصات GMB آسان است و با طی کردن چند مرحله انجام می‌شود.

اگر تا به حال اینکار را انجام نداده اید (Google.com/business) مراجعه کنید و مراحلی که برای ایجاد لیست خود لازم دارید را انجام دهید.

4. تمرکز خود را بروی مشترکین ایمیلی بیشتر کنید

این نوع بازاریابی ایمیلی که در مورد یک پیشنهاد ویژه است و جذابیت خاصی دارد. اگر به دنبال تبلیغات و فروش در فروشگاه های زنجیره ای هستید. لازم است سری به لیست ایمیل خود بزنید. زیرا در حال حاضر مورد توجه خریدارنی که در گذشته علاقمند به خرید از شما بوده اند، قرار گرفته اید. نکته قابل توجه این است که، مشتریان خودتان را از لحاظ جنسیت، گروه سنی و مکان قرار گرفته در آن، تقسیم کرده  و در پیام های ارسالی خود از این اطلاعات برای، شخصی‌سازی آن استفاده کنید.

5. تبلیغات دیجیتال

استفاده از پیشنهادات گوگل و فیس بوک باعث آسان تر شدن کار شما در شناسایی گروه مورد هدف می‌شود. زیرا می‌تواند بر اساس آمار جمعیتی و موقعیت‌های مکانی و علاقمندی‌های مخاطب باعث افزایش مشتریان هدف شما در نزدیک ترین فروشگاه‌های شما در آن مکان و موقعیت شود و اگر بتوانید جایی را برای ابتکارات پروپاگاندی خود، اختصاص دهید و از تبلیغات درون فروشگاهی استفاده کنید و همچنین نکاتی که در بالا گفته شده را، رعایت کنید. می‌توانید اثر و نتیجه این تبلیغات را به روشنی ببینید.

6. به روز کردن برنامه‌های  فروشگاهی

شما باید همیشه برنامه‌های تبلیغاتی و فروشگاهی خود را به روز کنید و از ایده های جدید در این زمینه‌ها استفاده نمایید.

 بعضی از این ایده‌های کمپین تبلیغاتی را در اینجا برای شما توضیح می‌دهیم:

 

کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای
کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای

همراه شدن با آخرین تعطیلات و فصل‌ها:

شما در این راه می‌توانید برای کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای از پویش‌های فصلی در تبلیغات خود استفاده کنید.به طور مثال: برای فصل بهار و آغاز سال نو تبلیغات به راه بیاندازید و برنامه‌های خاصی به مناسبت اعیاد، روز مادر، روز ولنتاین، کریسمس و…در تبلیغات خود ایجاد کنید.

پاپ‌آپ را از دست ندهید:

پاپ آپ یکی دیگر از راه‌های تازه نگه داشتن کمپین تبلیغاتی فروشگاه‌های زنجیره ای است، الگوهای رفتاری را مدنظر داشته باشید و برای استفاده از رویدادهای پرطرفدار، برنامه ریزی کنید. به‌طور مثال دیزنی همیشه در این کار سرآمد بوده و با این استراتژی توانسته باعث افزایش بازدید از فروشگاه ها شود. او فیلم های جدید خود را با نمایش دادن تبلیغات فیلم در نمایشگرهای فروشگاه زنجیره ای خود تبلیغ کرده و باعث افزایش بازدید فروشگاهی شده است.

با دیگران همکاری کنید:

شما می‌توانید به تنهایی کمپین تبلیغاتی فروشگاه های زنجیره ای خود را اداره کنید. اما بعضی مواقع با معرفی همکاران خود می‌توانید دامنه نام تجاری خود را افزایش دهید. به‌همین خاطر از این کار واهمه نداشته باشید و با مطالعه و بررسی این امکان همکاری را برای خود با دیگران فراهم کنید . مثلا برای برند شامپو و یا کرم خود از میکرو اینفلوئنسر‌ها دعوت کنید تا با استفاده از تجربیات خود در مورد نحوه استفاده از آن محصول مردم را دعوت به حضور در مکان نمایندگی و ارائه خدمات رایگانی که فراهم نموده اید کنند.

کانتر‌های افراد:

یکی دیگر از روشهای مهم و موفقیت آمیز در سنجش کمپین تبلیغاتی فروشگاه های زنجیره ای که باعث ردیابی دقیق از تعداد بازدید کنندگان می‌شود، استفاده از پیشخوانی برای بررسی و ثبت تعداد بازدید کنندگان است که از درب های فروشگاه عبور می‌کنند.

دوربین‌ها:

علاوه بر اینکه دوربین باعث امنیت و جلوگیری از ضرر و زیان می‌شود. برای نظارت بر الگوهای حرکتی و ترافیکی در مکان هم مفید است، که نحوه حرکت مشتریان در فروشگاه خود را از این طریق می‌توانید ببینید. که این کار در طرح  فروشگاه و نحوه بازاریابی شما تاثیر گذار است.

استفاده از سنسورهای IOT:

اگر به دنبال امنیت و کنترل فروشگاه خود هستید. حسگرهای اینترنتی باعث کنترل دما، رطوبت و نور می‌شوند. این کار امنیت بازدید کنندگان شما را فراهم می‌کند. مثلاً اگر کالایی را تبلیغ می‌کنید که، امکان فاسد شدن دارد، باید بر یخچال‌های نگه‌دارنده، نظارت دقیق داشته باشید.

 و در آخر اگر قصد دارید تعداد بازدید کنندگان فروشگاه خود را افزایش دهید. ایده پردازی در این زمینه کم نیست ولی، کلید موفقیت شما در این راه، استفاده از استراتژی مناسب، در تبلیغات و همچنین صریح بودن با مخاطبان هدف و دادن اطمینان خاطر به آن‌ها در زمینه فعالیت تبلیغاتی خود است.

اگر قصد راه‌اندازی و اجرای کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی یا به طور کلی فضای آنلاین را دارید، می‌توانید از خدمات آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ ملکه بهرمند شوید. پیشرفت حق شماست، برای دریافت مشاوره  با ما در تماس باشید.



مقالات مرتبط:

6 روش موثر تبلیغاتی

20 روش تبلیغاتی جذب مشتری

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

استراتژی تبلیغات در رونق کسب و کار



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *