فروش شخصی در بازاریابی بین‌ المللی

فروش شخصی در بازاریابی بین‌ المللی


فروش شخصی در بازاریابی بین‌ المللی

فروش شخصی در بازاریابی بین‌ المللی با پیشرفت فناوری و اطلاعات و گسترش جریان‌های مالی و حمل و نقل بسیار بیشتر شده و در این میان جهان و دنیای پیرامون پیوسته احساس کوچک شدن می‌کند. اشخاص حقیقی و حقوقی که همان شرکت‌ها هستند به لطف پیشرفت در تجارت بین المللی می‌توانند در هر کشوری که به‌خواهند فعالیت تجاری انجام دهند. سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است که حجم تجارت بین المللی کالا از سال 1951 تا سال 2010، به‌میزان 33 برابر افزیش پیدا کرده است. در این نوع از مارکتینگ محصولات و برندهایی که در یک کشور تولید می‌گردد در کشور دیگری با اشتیاق پذیرفته می‌شود.

تعریف بازاریابی بین المللی

مارکتینگ بین المللی عبارت است از استفاده اصول بازاریابی در چند کشور به‌وسیله شرکت‌های که در سراسر مرزهای ملی یک کشور و یا در داخل کشور دیگری هستند انجام می‌گیرد. بازاریابی بین المللی بر اساس گسترش استراتژی بازاریابی محلی و منطقه‌ای یک شرکت است که در سطح بین المللی نسبت به شناسایی بازار، هدف‌گذاری و نحوه بازاریابی توجه ویژه دارد.

چه اشخاصی می‌توانند از بازاریابی بین المللی استفاده کنند؟

پیشرفت سریع و چشم‌گیر تکنولوژی به این معنا است که موانع ارتباطات فرهنگی و جغرافیایی از میان برداشته شده و حتی مشاغل کوچک هم در سایر کشورها بدون حضور فیزیکی می‌توانند محصولات خود را در سطح بین المللی به بازار عرضه کنند و به فروش برسانند. بنابراین هر کسی که بخواهد می‌تواند در سطح بین المللی به بازار معرفی شود که این امر به طبقه‌بندی تفکر و تحقیقاتی است که مربوط به استراتژی بازاریابی بین المللی می‌باشد. میزان موفقیت هر مجموعه در این مسیر درصدهای متفاوتی دارند و همگی به یک میزان نمی‌باشد.

کارشناسان متخصص و کار آزموده ما در آژانس تبلیغاتی ملکه می‌توانند با بررسی تمامی عوامل مهم در پیشرفت‌های کاری شما در حوزه بین المللی با انجام تبلیغات هوشمندانه به بهترین نحو به موفقیت کاری شما در این عرصه کمک کنند.

بالابردن استانداردهای زندگی افراد با استفاده از بازاریابی بین المللی

 

فروش شخصی در بازاریابی بین‌ المللی
فروش شخصی در بازاریابی بین‌ المللی
  • تجارت و بازاریابی بین المللی سبب افزایش یافتن استانداردهای زندگی شهروندان در مقایسه با شرایط گذشته زندگی در کشور می‌گردد.
  • عدم تجارت موجب کمبود کالا شده و مردم مجبور می‌شوند هزینه بیشتری برای کالای کمیاب بپردازند. این شرایط زمانی سخت‌تر می‌شود که کالاهای استراتژیک و مهم به دست مردم نرسد.
  • تجارت بین المللی موجب کارایی صنعت شده و سبب می‌گردد مردم بسیار راحت‌تر به مواد خام دسترسی پیدا کنند.
  • عدم تجارت مانع از ایجاد ایده‌های خلاق می‌گردد و طبق مطالعات بانک جهانی افزایش یافتن تجارت خود سبب کمتر شدن فقر می‌گردد.
  • در صورتی‌که کشورهای در حال توسعه پیشرفت خود را بر اساس افزایش تجارت قراردهند می‌توانند دو برابر بیشتر از دیگر کشورها که رشد خود را بر این مبنا قرار نداده‌اند پیشرفت کنند.

بررسی مزایای بازاریابی بین المللی

پیشرفت و ماندگاری

افراد و شرکت‌ها برای ماندگاری در کار خود نیازمند به پیشرفت هستند. طبق مطالعاتی که انجام گرفته است رشد بین المللی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شرکت‎‌های خارجی وارد بازار داخلی شوند. بنابراین اشخاصی می‌توانند در زمینه کاری خود توسعه پیدا کنند که دارای تجربه بین المللی بوده و سهم زیادی در مارکتینگ داشته باشند.

داشتن تنوع

تنوع در محصول از مزیت‌های بازاریابی بین المللی است، زیرا تقاضا برای هر نوع محصولی متأثر از عواملی مانند شرایط جوی و رکود می‌باشد. یکی از پیامدهای منفی تنوع، داشتن نوسان در فروش است که در بیشتر مواقع می‌تواند منجر به اخراج پرسنل گردد. بنابر این استفاده از بازارهای خارجی می‌تواند راه‌ حلی برای تقاضاهای متغیر باشد. بررسی عوامل مهم فروش شخصی در بازاریابی بین المللی که باید در نظر گرفته شود

توجه با زبان

در زمان انجام مارکتینگ در ترجمه زبان یک کشور باید توجه ویژه‌ایی به معنای آن داشته باشیم. دیده شده که در بازاریابی برای فروش محصولاتی در ترجمه اشتباهات مضحک و شرم‌آوری رخ داده مثلا وقتی کوکاکولا برای انجام مارکتینگ بین المللی در چین ترجمه شد ترجمه آن به زبان چینی به معنی اسب پر شده از موم بود.

ارزش‌های منطقه‌ای

در زمان بازاریابی شخصی باید به اختلافات منطقه‌ایی که با کشور مقابل دارید توجه کنید مثلا در کانادا جمعیت زیادی به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند که از نظر فرهنگی نسبت جوامع انگلیسی زبان بسیار متفاوت هستند. بنابراین در زمان بازاریابی برای موفقیت در کار باید در هر کشوری ارزش‌های منطقه‌ایی را به‌طور دقیق مورد بررسی قرارداد.

چگونگی ساختار وضعیت اقتصادی

در هنگام انجام مارکتینگ بین المللی باید ساختار اقتصادی مردم آن منطقه را هم کاملا در نظر گرفت که این مورد از کشوری به کشوری دیگر بسیار متفاوت است. اکثر کشورها دارای طبقه متوسط، بالا و پایین هستند اما میزان و تعداد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، به‌عنوان مثال در ایالات متحده بیشتر مردم جزء دسته متوسط جامعه هستند. در فیلیپین بیشتر افراد در دو دسته بالا و پایین قرار می‌گیرند گروه کمی طبقه بالا و بیشتر طبقه پایین و تعداد قشر متوسط در آن کمتر است.

 دانستن قوانین تجاری که مختص هر کشوری است

 

فروش شخصی در بازاریابی بین‌ المللی
فروش شخصی در بازاریابی بین‌ المللی

در بعضی از کشورها قوانینی وجود دارند که بر کار بازاریابی شما بسیار تأثیرگذار است. زمانیکه تولید و توزیع محصول بخشی از استراتژی بازاریابی بین المللی شما باشد باید کاملا نسبت به قوانین کشور مربوطه در این زمینه آگاه باشید. مثلا در کشور تایلند بنابر قوانین خاص خود هیچ شخص یا شرکت خارجی نمی‌تواند بیش از میزان 49 درصد از سهام تجارت آن را در اختیار خود داشته باشد و در صورت لزوم شما باید به‌فکر داشتن یک شریک تایلندی برای انجام دادن کار خود در این کشور باشید.

 توجه به خطرات ارزی

همیشه باید در هر کشوری که در حال انجام مارکتینگ در آن برای محصول یا خدمات خود هستید همواره به نوسانات ارز آن توجه داشته باشید. در صورتی‌که تجارت شما وابسته به ارز خارجی باشد بعضی از رویدادهای اقتصادی می‌تواند سبب ضرر و خسارت برای شما شود.

 توجه به محدودیت‌های تبعیض آمیز

وجود اعمال تبعیض آمیز در یک کشور ممکن است مارکتینگ کالا و خدمات شما را در آن کشور ممنوع نماید. در بسیاری از کشورهای خاورمیانه پوشش زنان این منطقه با زنان اروپایی متفاوت است و محدویت‌هایی را دارد. زمانیکه تجارت شما مربوط به  لباس و لوازم آرایش است باید نسبت به تصاویری که برای بازاریابی اجناس پخش می‌کنید دقت کنید.

در نظر داشتن سن و جنسیت

در زمان انجام بازاریابی بین المللی باید دقیقاً موارد مربوط به جمعیت‌شناسی و سن را مورد بررسی قرارداد، زیر این موارد بر روی مارکتینگ ما نقش اساسی دارد. در نظر گرفتن این شاخص در بازاریابی بسیار مورد اعتماد است که در تصمیم گیری‌های مربوط به بازاریابی از آن استفاده می‌شود. مثلا شرکتی که قصد دارد مارکتینگ مربوط به لپ تاپ را انجام دهد، مسلماً نمی‌خواهد این سرمایه‌گذاری را در کشوری انجام دهد که غالب جمعیت سالخورده بوده و مصرف سرانه اینترنت آن پایین است.

 امکان عدم اشتغال زایی به‌دلیل انجام بازاریابی بین المللی

مسلماً جهانی شدن به کارگرانی که کارفرمایان آن‌ها به‌دنبال رقابت هزینه‌ها نیستند بسیار آسیب‌ زننده است که وقوع آن در بعضی مواقع از معایب بازاریابی بین المللی محسوب می‌شود. دیده می‌شود که بعضی از کارفرمایان برای کاهش هزینه‌های خود از کارگران خارجی استفاده می‌کنند که در این بین کارگران داخلی بیکار شده و شغل خود را از دست می‌دهند. بنابراین مسلماً افراد زیادی از عدم اشتغال حاصل از تجارت متضرر خواهند شد، ولی با این حال سود خالص زیادی به کشور خواهد رسید.

بازیابی علم بهره‌بردن از اصول بازاریابی است که عبارت است از انجام عملیات تجاری به منظور رساندن کالا و خدمات در کشور به دست مشتریان آن در سایر کشورها با هدف کسب سود و درآمد، پس به‌طور کلی بازیابی بین المللی عملیات تولید و فروش کالا و خدمات را در چند کشور شامل می‌شود. این فعالیت تجاری می‌تواند توسط افراد و یا شرکت‌ها انجام شود.



مقالات مرتبط:

انواع بازاریابی ویروسی

بازاریابی بین المللی دروازه جهانی

4 اشتباه رایج در بازاریابی بین المللی 



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *