ترفندهای موثر در جذب مشتری

ترفندهای موثر در جذب مشتری


ترفندهای موثر در جذب مشتری

مشتری ارزشمندترین سرمایه، برای هر کسب و کار و تجارتی است؛ که برای جلب رضایت و نظر آنها، از تکنیک‌های گوناگونی استفاده می‌شود، در اینجا چند ترفند در جذب مشتری را توضیح می‌دهیم. البته ترفندهای موثر در جذب مشتری زیادی هستند، که در هنگام تبلیغات، بازاریابی و فروش باید به‌کار برده شوند، تا بتوانیم به موفقیتی که مدنظرمان است دست پیدا کنیم. رسیدن به این موفقیت خیلی ساده نیست، و نیازمند دریافت راهنمایی از طرف افراد متخصص و حرفه‌ای در زمینه تبلیغات و بازاریابی است، که می‌تواند در جذب مشتری بسیار مفید و تأثیرگذار باشد.

اهمیت حفظ و جذب مشتری

یکی از قسمت‌های سخت، در هر فعالیت تجاری و کسب و کار، جذب مشتری جدید است. اکثر شغل‌ها نیاز دارند، که مشتری به سراغ آنها برود، در صورتی که این کسب و کارها در جلب نظر مشتری توانمند نباشند، تجارت آنها پایدار نخواهد بود، و این امری آشکار و غیر قابل انکار است.

راه‌هایی برای جذب مشتری

اولین و مهم‌ترین اصل برای موفقیت در بازار، شناسایی مشخصات مشتریان ایده آل است و دانستن اینکه این مشتریان چه کسانی هستند. بازاریابان با تجربه هنگام شروع کار خود، به اطلاعاتی که درباره مشتریان کسب کرده‌اند، اعتماد کرده و با شناسایی شخصیت خریداران، اهداف خود را ارتقاع و بهبود می‌بخشند. اینکار سبب کسب اطلاعات بیشتر برای افراد در زمینه شغلی خود است، که با کانال‌های ارتباطی مناسبی مانند رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، نامه و.. انجام می‌شود.

شناخت رقیبان

تجزیه و تحلیل رقابتی، یکی از اصل‌های مهم هر کسب و کار است. شناخت رقیب به معنای سرقت ایده نیست، بلکه شناخت نقاط قوت و ضعف آنها است. در زمان تجریه تحلیل رقبا، می‌توانید به این نکته دست پیدا کنید، که در آنها چه چیزی وجود دارد، که می‌تواند با فعالیت تجاری شما در بالابردن کیفیت محصول و نیز جذب مشتری کمک کند. این تجزیه و تحلل‌های رقیب شامل:

  • تحلیل و تفسیر استراتژی بازاریابی محتوا
  • تجزیه و تحلیل گزارش‌های صنعتی آنها
  • بررسی نقاط قوت و ضعف آنها در شبکه‌های اجتماعی

انجام تبلیغات خوب

اینکه بنابر موقعیت و پیشرفت تکنولوژی، تبلیغات خود را انجام دهیم، بسیار مهم است. این تبلیغات به اشکال مختلفی انجام می‌شود، که مهم‌ترین آنها انجام تبلیغات اینترنتی است، که در ادامه بحث بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اما روش‌های تبلیغی دیگری هم مانند تبلیغات کلامی، مجلات، روزنامه‌ها، بنر، بن‌های تخفیفی و.. وجود دارد، که  هر یک به نوعی سبب جلب نظر مشتری می‌شود. تبلیغات درست و بجا، مخاطبان هدف را به مشتریان دائمی تبدیل می‌کند.

استفاده از روش‌های خلاقانه در بازاریابی

 

ترفندهای موثر در جذب مشتری
ترفندهای موثر در جذب مشتری

استفاده از تخفیف‌های مناسب در ایام تولد مشتریان ثابت یا مناسبت‌های مختلف، همچنین به‌کار بردن روش‌های بازاریابی جالب، مانند بازاریابی شبکه‌ای می‌تواند در جذب مشتری مفید باشد.

آگاهی کامل از محصولات و خدمات

هیچ چیز بدتر از این نیست، که مشتری درباره کالا سؤالی بپرسد و کارمندان نتوانند به آن جواب دهند، این مشکل با آموزش دقیق کارکنان به خوبی رفع خواهد شد.

استفاده از سیستم همکاری در فروش

فرقی ندارد که به‌صورت آنلاین کار می‌کنید یا آفلاین، می‌توانید مشتریان را تشویق کنید، تا با معرفی افراد جدید از تخفیف‌های آنها بهره‌مند شوند. این روش برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک و فروشگاه‌های اینترنتی، به منظور چند برابر کردن فروش موفق بوده است.

حفظ رضایت مشتریان فعلی

نباید فقط به‌فکر جذب مشتری جدید باشید، باید تلاش کنید تا رضایت مشتریان فعلی را هم جلب نمایید، این کار هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. به مشتریان ثابت، هدایای ویژه بدهید و با دادن تخفیفات، آنها را هیجان‌زده کنید. استفاده از هدیه، مشاوره و پشتیبانی خوب خدمات یا محصول، مواردی هستند که شما را در ذهن مشتری ماندگار کرده و تمایل پیدا می‌کنند، دوباره برای خرید به شما مراجعه کنند.

اهمیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار

برای جذب مشتری، شبکه‌های اجتماعی به عنوان برنامه‌های جهانی، ابزاری قدرتمند برای ارتباط و تعامل شناخته شده‌اند. شبکه‌های اجتماعی، با گروه زیادی از مخاطبان در ارتباط هستند، که به‌وسیله آن می‌توان با افراد بیشتری ارتباط برقرار کرد. با به اشتراک گذاشتن محتواهای مرتبط و مفید، می‌توان تعداد زیادی از مخاطبان را جذب و آنها را  تجزیه و تحلیل کرد و به علاقه مندی‌های آنها دست پیدا کنید. با انجام بازخوردهای پی در پی در شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر ایجاد آمادگی بیشتر برای فعالیت بهتر، کسب و کار شما را هم محبوب خواهد کرد.

جذب مشتری اینترنتی

 

ترفندهای موثر در جذب مشتری
ترفندهای موثر در جذب مشتری

ایجاد یک وب سایت، برای شروع تبلیغات ای

نترنتی، برای جذب مشتری اولین کاری است، که برای شروع  تبلیغات و تجارت الکترونیک انجام می‌شود. پس از طراحی سایت، برای افزایش جذب مشتری و تعداد کاربران، باید سایت خود را سئو کنید. در این روش با استفاده از موتورهای جستجو، کاربران از گوگل برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود کمک می‌گیرند. درحالی‌که صاحبان کسب و کار، از گوگل برای معرفی فعالیت تجاری خود به دیگران استفاده می‌کنند. افراد با دریافت اطلاعات مشخصی در اینترنت، معمولاً کالای مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. فعالیت‌های تجاری بسیار قدرتمندی در سراسر جهان، بر اساس موتورهای جستجو شکل گرفته‌اند و قسمت عمده‌ای از بازدید خود را، مدیون همین موتورهای جستجو هستند.

بازاریابی شبکه‌ای

یکی دیگر از شیوه‌های بازاریابی، که بر اساس شبکه اجتماعی انسان‌ها استوار است، بازاریابی شبکه‌ای می‌باشد. در این روش افراد زیادی می‌توانند، با دریافت کالا از شرکت آن را به دیگران عرضه کنند و سودی را دریافت نمایند. این شیوه دارای اصول مخصوص به خود است، و شیوه ساختاری خودش را دارد. این روش با داشتن ساختاری هرمی شبکه‌ای از نیروی انسانی را ایجاد کرده که به‌صورت تصاعدی بر آن افزوده می‌شود. تبلیغات در بازاریابی شبکه‌ای بیشتر به‌صورت کلامی و چهره به چهره است، بر خلاف بازاریابی اینترنتی که فروشنده و خریدار ممکن است، هیچ گاه یکدیگر را نبینند. اصول موفقیت در بازاریابی شبکه ای شامل:

  • مهارت تیم سازی
  • مهارت مذاکره و فروش
  • مهارت رهبری و مدیریت

آژانس تبلیغاتی ملکه یک مرکز پیشتاز در عرصه تبلیغات

برای مدیران و صاحبان کسب و کارها، همواره این سؤال مطرح می‌شود، که چطور اصولی تبلیغ کنیم؟ چطور کالای خود را تبلیغ کنیم؟ چطور سریع پولدار شویم؟ میشه یه شبه پولدار شد؟ و…

سؤال‌های بسیار زیادی که پاسخ درست به آنها، در گرو موفقیت افراد در کسب و کارشان است. امروزه انجام تبلیغات صحیح، برای موفقیت در کار و تجارت حرف اول را می‌زند. تبلیغات صدای محصول و خدمات ماست، که باید آن را به گوش مشتریان رساند. آژانس تبلیغاتی ملکه؛ با انجام تبلیغات با بهترین ایده خلاقیت، با کمک کادر حرفه‌ای و مجرب، خود در عرصه تبلیغات و بازاریابی که دارای ایده‌های تبلیغاتی به روز و ناب هستند، که تبلیغات برتر را به مدیران و صاحبان مشاغل ارائه دهند. از جمله مهم‌ترین ویژگی و خصوصت انجام پروپاگاند در این مرکز، انجام تبلیغات پر بازدید و در عین حال تبلیغات ارازن است، که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. مهم‌ترین عاملی که سبب موفقیت این گروه در انجام فعالیت‌های خود شده است، رعایت اصول تبلیغات بری هر نوع حرفه و شغل با توجه به موقعیت آن می‌باشد.



مقالات مرتبط:

تفاوت جذب مشتری حضوری و غیر حضوری

بهترین کانون تبلیغات در قزوین

چند نمونه تبلیغ برای کسب و کار اینترنتی

4 تفاوت تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات زرد را بشناسید

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

تبلیغات مناسب کسب و کارتان را بشناسید



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *