تأثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی

تأثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی


تأثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی

تأثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی را نمی‌توان نادیده گرفت. قطعاً میزان بازخورد تبلیغات به زمان و مکان صحیح برای تبلیغات بستگی دارد. اما اینکه کی و کجا تبلیغات محیطی را انجام دهیم که بیشترین جذب مخاطب را داشته باشد، نیاز به تخصص و آگاهی در این زمینه دارد. شما می‌توانید با گرفتن مشاوره با تحلیل‌گر جغرافیایی در انتخاب مکان مؤثر برای تبلیغات محیطی و بیلبوردهای شهری موفق‌تر عمل کنید، تا بودجه بندی در قسمت بازاریابی به شکل صحیح و بهینه برای رسانه‌ها تقسیم شود. بدین این منظور، ابتدا معیارهای لازم برای انتخاب مکان مناسب بیلبورد، شناسایی‌می‌شود. امروزه افزایش حضور مردم در فضای آنلاین باعث شده است تا اهمیت تبلیغات بیلبورد کمتر به چشم بیاید.

گاهی اوقات هم ممکن است که مدیران شرکت‌ها هزینه‌های تبلیغات بیلبورد را سنگین و زیاد بپندارند. اما این فکر اصلاً درست نیست. بلکه بیلبورد‌ها می‌توانند سودآوری خوبی را برای شرکت‌ها داشته باشند، به شرط اینکه بیلبوردی را که در مکان مناسبی قرار گرفته است برای تبلیغ انتخاب کنید. بیلبوردها از جمله تبلیغات محیطی هستند انتخاب مناسبی برای دسترسی به حجم زیادی از مخاطبان در کمترین زمان هستند. اما این روش هم مثل دیگر انواع تبلیغات در رسانه‌های مختلف نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و گرفتن مشاوره و راهنمایی از شرکت‌های تبلیغاتی معتبر هستند تا بتوان به درستی و هدفمند فرایند تبلیغات از طراحی تا اجرا را پیش ببرد. در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم که چه مکان‌هایی برای تبلیغات محیطی در شهر وجود دارند و هر کدام از این مکان‌ها دارای چه ویژگی‌های خاصی هستند که باعث دیده شدن بیشتر تبلیغات محیطی می‌شوند.

تأثیر مخاطب در انتخاب مکان مناسب برای تبلیغات محیطی

 

تأثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی
تأثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی

شناخت کامل نسبت به مخاطب‌هایی که قرار است با آن‌ها تعامل داشته باشید، نقش مهمی در مسیر بازاریابی دارد. قطعاً که شما نمی‌توانید  همه افراد را در گروه مشتری‌های خود قرار دهید، در نتیجه تبلیغات باید برای مخاطبین هدف انجام شود. به این نکته توجه کنید که اگر در رابطه با انتخاب مشتریان ایده‌آل، مطمئن نیستید، بهتر است قبل از شروع هرگونه برنامه تبلیغاتی، مشتریان هدف را شناسایی کنید و بعد تبلیغات را با در نظر گرفتن سلیقه و شرایط این مشتریان آغاز کنید بعد از تعیین مشتریان هدف، باید سیاست‌های بازاریابی را برای این مشتریان مشخص کنید.

تبلیغات بیلبورد در این زمینه یکی از بهترین راه‌های جذب مخاطب محسوب می‌شود. برای شناسایی مشتریان هدف، باید به عواملی مثل سن، جنسیت، تحصیلات، وضعیت تاهل و درآمد میانگین مخاطبین ایده‌آل توجه کنید. حالا نوبت به تعیین مکان جغرافیایی مناسب که قرار است بیلبورد تبلیغی خود را نصب کنید تصمیم بگیرید. مثلاً اگر شما یک فروشگاه آنلاین لباس برای نوجوانان داشته باشید و بخواهید آن را تبلیغ کنید، بیلبوردهای تبلیغی خود را باید نزدیک دانشگاه و دبیرستان‌ قرار دهید، تا بیشترین اثر و نتیجه را داشته باشد. در این مثال قطعاً نصب بیلبورد در کنار جاده در مناطق بیرون شهر بازده جالبی نخواهد داشت. پس مکان قرار گرفتن تبلیغات با توجه به نوع محصولات و خدمات در جذب بسیار مؤثر است و غیر قابل چشم پوشی است.

نصب بیلبورد در منطقه مسکونی یا تجاری

این مناطق به دلیل ازدیاد جمعیت و تردد فراوان مکان‌های مناسبی جهت نصب بیلبوردهای تبلیغاتی هستند. چون در مناطق مسکونی عموماً افراد ثابتی در حال رفت و آمد هستند و در عین حال در طول روز افراد مختلفی به مناطق تجاری مراجعه می‎کنند. بنابراین نصب تابلو در این مناطق می‌تواند در جذب تعداد بیشتر مخاطب مؤثر باشد. اما اگر کسب وکار شما محلی است، برای تبلیغات و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی، بهتر است مناطق مسکونی و محلی را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در فرودگاه

فرودگاه‌ها یکی از مکان‌های بسیار مناسب برای انجام تبلیغات هستند. ماهیت تبلیغات فرودگاهی با تبلیغات مرکز خرید و هایپر مارکت فرق می‌کند. در هایپر مارکت‌ها همه اقشار جامعه حضور دارند، ولی در فرودگاه‌ها به دلیل گران بودن مسافرت از طریق حمل‌ونقل هوایی، بیشتر افراد متوسط به بالای جامعه در این‌ فضاها حضور دارند. در بین این افراد مدیران ارشد و صاحبان کسب و کارهای بزرگ هم وجود دارند. چون این افراد از هواپیما برای مسافرت‌های کاری خود برای صرفه‌جویی در زمان استفاده می‌کنند.

پس توجه داشته باشید که تبلیغات فرودگاهی را متناسب با نیاز این اقشار طراحی کنید. یکی از مزیت‌های تبلیغ در فرودگاه‌ها، مکث طولانی مخاطبین در فضای انتظار فرودگاه است که هم شامل مسافرین می‌شود هم و همراهانی که برای بدرقه یا خوش آمد گویی به فرودگاه آمده‌اند. برخلاف بیلبوردهای تبلیغاتی و استرابوردهایی که در اتوبان‌ها و خیابان‌ها با محدودیت کارکتر مواجه هستند، در تبلیغات فرودگاهی این محدودیت وجود ندارد.

مدت مکث طولانی مخاطب این امکان را به طراح میده که اطلاعات بیشتری در مورد کالا یا برند خود در اختیار مخاطب قرار دهد. برای مثال در بخش مربوط به کالاها و جواهرات می‌توان برای تبلیغ برندهای معتبر که بازار هدف آن‌ها افراد مرفه جامعه هستند را به صورت تبلیغات فرودگاهی انجام داد. همچنین برای تبلیغ تکنولوژی‌های نوین مثل گوشی‌ها و تبلت‌های پیشرفته و به‌روز یا نرم افزارهایی که به مدیریت و ارتقاء کسب و کارها کمک می‌کند برای تبلیغات فرودگاهی مناسب هستند.

تأثیر زمان در انتخاب محتوای تبلیغات محیطی

 

تأثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی
تأثیر زمان و مکان در تبلیغات محیطی

در فصل‌های مختلف، انجام تبلیغات می‌تواند فرصت مناسبی برای جذب بیشتر مخاطب با محتوای تولید شده باشد. مثلاً اگر شما از میوه پرتقال در تبلیغ یک برند خاص از آبمیوه استفاده کنید، با توجه به این‌که تبلیغ در فصل پاییز انجام شده و در این فصل حجم بیشتری از این نوع میوه در میوه فروشی‌ها وجود دارد، قطعاً تأثیر زیادی خواهد داشت. یا استفاده از میوه انار می‌تواند ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کند. انطباق یا تضاد رنگ‌های گرم و سرد در هر فصل می‌تواند در ایجاد جذابیت برای مخاطب تأثیرگذار باشد. مثلا اگر در تبلیغ خود در فصل سرما از رنگ قرمز استفاده کنید، به دلیل وجود رنگ گرم می‌توانید احساس بهتری را به مخاطب خود القاء کنید.

ساعت‌های اوج ترافیک

خیابان‌های نزدیک قسمت‌های مرکزی شهر و خیابان‌های اصلی که به منتهی به میادین هستند، در اکثر مواقع شلوغ و پر تردد هستند، این امر باعث می‌شود تا در این قسمت‌ها ترافیک کندتری وجود داشته باشد. از آنجایی که رانندگان در این قسمت‌های شهر نمی‌توانند با سرعت زیادی حرکت کنند، چاره‌ای به غیر از نگاه به محیط اطراف و بیلبوردها ندارند. به همین دلیل در این فضاهای پر رفت‌وآمد می‌توانید از بیلبوردهای تبلیغاتی برای محصولات خود استفاده کنید.

در معرض دید بودن بیلبوردهای تبلیغاتی

ممکن است گاهی در سطح شهر بیلبوردهایی ببینید که در مکان خوبی قرار گرفته‌اند اما در معرض دید مخاطب نیستند. لازم است بدانید که مخاطبین برای مشاهده تبلیغات بر روی بیلبورد حاضر به تغییر مسیر نیستند، راننده‌ها در خیابان‌ها با سرعت در حال عبور هستند و زمان زیادی برای خواندن محتوای روی بیلبورد ندارند، در نتیجه بیبلورد شما باید در جایی نصب شود که به راحتی قابل رویت باشد. از نظر ارتفاع هم بیلبورد باید در مسیر دید مخاطب قرار داشته باشد.

آژانس تبلیغاتی ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به برندها معرفی می‌کند و با تیمی جوان و خلاق به کسب و کارها کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزه بتوانند برندهای خود را به مخاطبانشان عرضه کنند. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه‌ی آن‌ها  در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود.

 



مقالات مرتبط:

انواع بنرهای تبلیغاتی

15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی

 تبلیغات محیطی برای فروشگاه



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *