انواع بنرهای تبلیغاتی

انواع بنرهای تبلیغاتی


انواع بنرهای تبلیغاتی

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع بنرهای تبلیغاتی بپردازیم. یک مدل از تبلیغات آنلاین غیر رایگان تبلیغات بنری است، که در قالب‌های مختلف مثل متن، تصاویر و ویدئو در برابر دید مخاطب قرار می‌گیرد؛ که اگر روی آن‌ها کلیک کنید، مرورگر شما را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده وصل می‌کند. هدف این نوع تبلیغات، منتقل کردن پیام برند به بازدیدکنندگان وب‌سایت مورد نظر و انجام تبلیغات است.

در واقع به نمایش گذاشتن تبلیغات، در سایت‌های پر بازدید، در کنار بازدید فراوان، این مزیت را دارد که کاربران با دیدن آن بنر تبلیغاتی، علاوه بر ایجاد انگیزه برای بررسی، با کلیک کردن بر روی آن، باعث افزایش ترافیک وب سایت می‌شود. این تبلیغات در بخش‌های مختلف وب‌سایت‌ها که برای تبلیغات مشخص شده‌اند، قرار می‌گیرد.

این بنرها اغلب به‌ صورت مستطیلی هستند و هرچه عرض این مستطیل‌ها بیشتر باشد نسبت به بنرهای باریک‌تر، تأثیر بیشتری دارند. این بنرها یا ثابت هستند یا متحرک. توجه داشته باشید که برای دریافت نتیجه دلخواه، انتخاب قالب مناسب برای آگهی‌ها خیلی مهم است. حال سؤال مهم این است که شما چگونه می‌توانید از تبلیغات بنری برای کسب درآمد و یا تبلیغ برای سایت خود استفاده کنید؟

دلیل استفاده از بنرهای تبلیغاتی

 

انواع بنرهای تبلیغاتی
انواع بنرهای تبلیغاتی

بازدیدکننده‌ وقتی در یک سایتی است که در آن از بنر تبلیغاتی استفاده شده است، روی بنر کلیک می‌کند و به صفحه‌ تبلیغ‌کننده می‌رود. در این مورد بنر تبلیغاتی بازدیدکننده‌ای را به سایت تبلیغ‌کننده آورده است. حالا اگر بازدیدکننده علاوه بر بازدید خرید هم انجام دهد، یک موفقیت چشمگیر برای تبلیغ‌کننده است.

حتی اگر بازدید‌کننده روی بنر کلیک نکند، باعث می‌شود تصویری از بنر را در ذهن مخاطب حک شود. که توجه بازدیدکننده را به محتویات بنر نشان می‌دهد و شاید در آینده‌ای نزدیک به سایت تبلیغ‌کننده مراجعه و خریدی را انجام دهد؛ یا اینکه حداقل متوجه بنر شده است و از کالا و خدمات تبلیغ‌کننده آگاه شده است.

به این اثر تبلیغات، برندگذاری می‌گویند. حتماً همه شما اثرات برندگذاری را لمس کرده‌اید؛ مثلاً تلویزیون را روشن می‌کنید و همیشه تبلیغات یک برند خاص را می‌بینید. ممکن است به ظاهر این تبلیغات تأثیری روی ما نداشته باشد، اما بار بعدی که به مغازه رفتیم با دیدن کالای آن برند ممکن است تصمیم به خرید بگیریم. اگر برای خرید یک کالا از یک برند خاص تأکیدی نداشته باشید، به احتمال زیاد کالایی را انتخاب می‌کنید که بیشتر با آن آشنا هستید، حتی اگر این آشنایی از طریق دیدن تبلیغات باشد.

انواع تبلیغات بنری

1.بنرهای پویا (تبلیغات بنری متحرک): این تبلیغات با فرمت GIF و یا فایل‌های فلش، که متحرک هستند، تأثیر زیادی بر مخاطب دارند، در طراحی و ساخت تبلیغات بنری پویا از فناوری انیمیشن استفاده شده است.

2.بنرهای تعاملی: بنرهای تعاملی به تازگی به شهرت رسیده‌اند. در این نوع بنرها، کاربران امکان ارتباط دو طرفه با تبلیغ کننده را دارند. یعنی این نوع از تبلیغات بنری با کاربر در تعامل است. مثلاً با حرکت موس روی این نوع از  تبلیغات بنری، تغییراتی در تبلیغ به وجود می‌آید.

3.تبلیغات بنری ثابت: این نوع تبلیغات متشکل از عکس‌های ساده و بدون حرکت است که فقط یک لینک به سایت تبلیغ دهنده دارند.

4.تبلیغات بنری به شکل POP-UP: این تبلیغات یک نوع پنجره‌های خود باز شونده هستند که جزئی از طراحی سایت به حساب می‌آیند و معمولاً با یک عمل کاربر یا عمل از پیش تعیین شده‌ دیگری برای کاربران باز می‌شوند. مثلاً حتماً برایتان پیش آمده است که وارد سایتی شوید که همراه آن یک پنجره‌ دیگر هم، یا با کلیک در یک مکانی از صفحه باز شود، به آن پنجره اضافی  pop-up  گفته می‌شود، که تبلیغات بنری از نوع  pop-up است.

5.بنرهای تبلیغاتی بزرگ شونده: این نوع از تبلیغات بنری، به این صورت است که پس از اینکه موس روی آن قرار گیرد، با کلیک بر روی آن، بزرگ شده و روی صفحه به نمایش در می‌آید. این نوع از تبلیغات بنری اشکال مختلفی دارند، مثلاً تبلیغات بنری ثابت، تبلیغات بنری متحرک و یا تبلیغات بنری تعاملی.

برخی قوانین مربوط به بنرهای تبلیغاتی

استفاده از تصاویر در تبلیغات: استفاده از عکس‌ها و تصاویر کیفیت بالا در تبلیغات بنری بسیار مهم است. یک طراح حرفه‌ای همیشه برای جلب توجه کاربران، از آخرین تکنولوژی‌های به روز بهره می‌برد و از تصاویر بی‌کیفیت و نامناسب استفاده نمی‌کند.

استفاده از نشانه‌های مناسب: در تبلیغات بنری توجه داشته باشید هرگز از نشانه‌های تکراری استفاده نکنید، زیرا در مخاطبان و کاربران این حس را ایجاد می‌کند که شما وقت کافی برای تبلیغات نگذاشتید و همین موضوع آن‌ها را به محصول شما بی میل می‌کند.

سادگی را حفظ کنید: سعی کنید وقت بیشتری برای طراحی بنرهای تبلیغاتی خود صرف کنید، زیرا زیبایی بنرها به سادگی و جذاب بودن آن‌ها است. با این روش سریع‌تر می‌توانید انتقال مفاهیم مورد نظر خود را به کاربران انجام دهید. این‌گونه سادگی و در عین حال جذابیت در تبلیغات بنری شما نمایش داده می‌شود.

انتخاب سایز استاندارد بنر تبلیغاتی: اصولاً ناشرین از سایزهای استاندارد بنر در وب‌سایت خود استفاده می‌کنند، پس بهتر است شما هم اندازه بنر را طبق سایزهای استاندارد موجود انتخاب و استفاده کنید.

انتخاب رنگ‌های مناسب: در تبلیغات بنری، رنگ اولین چیزی است که کاربر در آگهی بنر شما به آن توجه می‌کند. هر رنگ، معنی و مفهوم خاصی را منتقل می‌کند که در ایجاد ارتباط با مخاطب بسیار مؤثر است. پس مهم است که مخاطبان خود را بشناسید تا بدانید از چه رنگی برای جلب نظر آن‌ها استفاده کنید.

مزایای تبلیغات بنری

 

انواع بنرهای تبلیغاتی
انواع بنرهای تبلیغاتی

جذابیت بصری

اگر محتوای گرافیکی تبلیغات خود را جذاب طراحی کنید در جلب توجه مخاطب شما تأثیرگذار است و انتقال پیام تبلیغات به‌ سادگی صورت می‌گیرد. وجود تصویر در این تبلیغات باعث می‌شود افراد تبلیغات شما را راحت‌تر به خاطر بسپارند. چون ذهن انسان تصاویر را بهتر از نوشته‌ها به یاد می‌آورد.

امکان پیگیری و اطلاع از بازدید کاربران

در تبلیغات فیزیکی از هیچ راهی نمیتوان فهمید که چند نفر تبلیغ شما را دیده‌اند یا برایشان جذاب بوده است. اما در تبلیغات بنری شما می‌توانید به صورت روزانه یا هفتگی نتایج تبلیغات نمایشی خود را بررسی کنید. از این طریق می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی یا اصلاح کنید. مثلاً می‌توانید تعداد کلیک، ترافیک وب‌سایت، شاخص‌های آگاهی از برند، نرخ تبدیل و میزان فروش را متوجه شوید.

صرفه جویی در هزینه‌های تبلیغاتی

از مهم‌ترین مزایای این نوع از تبلیغای صرفه جویی در هزینه است که برای کسب و کارها بسیار مهم است. شما در تبلیغات چاپی یا بیلبوردها باید مبالغ زیادی هزینه کنید، باید هزینه چاپ و طراحی و اجاره بیلبورد را بپردازید، که خیلی از کسب و کارهای تازه تأسیس توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند. اما در این نوع از تبلیغات شما فقط هزینه طراحی را می‌پردازید که در مقایسه با انوع دیگر تبلیغات اصلاً هزینه زیادی نیست.

نبود محدودیت در طرح‌های گرافیکی

تبلیغات چاپی یک سری محدودیت‌ها برای طراحی گرافیکی دارد، مثل رنگ، جلوه‌های گرافیکی و کیفیت چاپ؛ اما در تبلیغات بنری امکان طراحی خلاقانه برای شما فراهم است و محدودیت خاصی در این زمینه نخواهید داشت. مثلاً استفاده از انیمیشن یا تصاویر متحرک و سایر جلوه‎های گرافیکی به جذاب‌تر شدن تبلیغ شما کمک می‌کند.

افزایش آگاهی از برند

شما از طریق قرار دادن بنر تبلیغاتی در سایت‌هایی که کاربران هدفتان در آن‌ها حضور دارند به راحتی می‌توانید برند خود را به مخاطبان معرفی کنید و آن را بشناسانید. حتی مخاطبی که قبل‌ها تبلیغات شما را دیده است، خود باعث افزایش پتانسیل خرید آن کاربر از محصولات شما در هنگام نیاز به آن محصول می‌شود.

آژانس تبلیغاتی ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به برندها معرفی می‌کند. به کسب و کارها کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزه بتوانند برندهای خود را به مخاطبانشان عرضه کنند. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه‌ی آن‌ها در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود.



بیشتر بخوانید:

15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی

تبلیغات فروشگاهی

محتوای زرد

مشکلات بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *