اصول کپی رایت تبلیغاتی

اصول کپی رایت تبلیغاتی


اصول کپی رایت تبلیغاتی

به ‌فردی که برای جذب مشتری بتواند، یک محتوای تبلیغاتی جذاب را خلق کند، کپی رایتر می‌گویند. برای رسیدن به موفقیت، اصل اول دانستن اصول کپی رایت تبلیغاتی است. با دانستن تکنیک‌های تبلیغاتی برای کپی رایتینگ، می‌توان محتوایی مفید و جذابی ایجاد کرد، تا مشتری را برای خرید قانع کند.

با گسترش دیجیتال مارکتینگ و انجام گسترده تبلیغات اینترنتی، برای انواع حرفه و کسب و کار، در دنیای امروز تمامی کسب و کارها به تبلیغ نویسی نیاز دارند. با رعایت اصول کپی رایت به‌میزان زیادی می‌توانند، از رقبای خود پیشی بگیرند. اما انجام اینکار به سادگی هم نیست، برای نوشتن یک تبلیغ حرفه‌ای، نیاز به‌دانستن اصول آن و یادگیری مهارت‌های این حرفه هستید.

ما در این مطلب می‌خواهیم، در زمینه اصول نوشتن کپی رایت تبلیغاتی و چطور یک کپی رایت خوب بنویسیم مطالبی را بیان خواهیم کرد، تا به‌شکلی مناسب کپی رایت نویسی را یاد بگیریم . در صورتی که احساس کردید، به راهنمایی بیشتری نیاز دارید و یا می‌خواهید متن کپی رایت حرفه‌ایی برای پروپاگاند شغل و حرفه خود بنویسید، می‌توانید با کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی ملکه در ارتباط باشید. متخصصان ما با داشتن سال‌ها تجربه، در عرصه طراحی سایت و انجام انواع تبلیغات در قزوین، به کسب و کارهای زیادی کمک کرده‌اند تا در حرفه خود بدرخشند.

بررسی دقیق‌تر کپی رایت و کپی رایتینگ

دانستیم که مفهوم کپی رایت به این مورد اشاره دارد، که برنامه‌ریزی شده و هدفمند باشد و بتواند، فعالیت‌های تبلیغاتی ما را برجسته کند تا به موفقیت برسیم. با رعایت راهکارهایی برای نوشتن کپی رایت یا تبلیغ نویسی می‌توانید، مهارت‌تان را در این زمینه افزایش دهید. برای درک بهتر مطلب، به چند مورد راهکار خوب اشاره می‌کنیم:

افزایش مهارت

به‌عنوان یک فرد کپی رایتر، مهارت خود را در این زمینه، با خواندن کتاب‌های مفید افزایش دهید. مطالعه کتاب‌هایی همچون غلط ننویسیم، چگونه یک آگهی تبلیغاتی خوب بنویسیم؟ و… می‌تواند به مهارت شما بیفزاید.

تمرین داشته باشید و برای هر موضوعی زمان کافی بگذارید

تبلیغ نویسی و انجام پروپاگاند هنری است، که با تمرین و تکرار روز به روز بهتر خواهد شد. بنابراین با گذاشتن وقت برای بهتر انجام دادن کار، در این زمینه پیشرفت خواهید کرد.

روی عنوان‌ها به‌اندازه کافی کار کنید

سعی کنید در زمینه عنوان نویسی، مهارت‌های را با مطالعه کردن کسب کنید. باید بدانید که عنوان یک تبلیغ، موجب جلب نظر مخاطب، برای تشویق او به‌خواندن متن می‌شود.

سعی کنید در هنگام نوشتن متن از احساسات خود نیز استفاده کنید

 

اصول کپی رایت تبلیغاتی
اصول کپی رایت تبلیغاتی

در علم بازاریابی و فروش، اصلی وجود دارد که می‌گوید، مشتری با استفاده از احساس خود خرید می‌کند، و سپس آن را با منطق خود توجیه می‌کند. یک تبلیغ نویس ماهر با استفاده از کلمات احساسی،  به خوبی روی احساسات مخاطب کار می‌کند.

ساده بنویسید

باید سعی داشت که عنوان و متن را کاملاً ساده و روان نوشت، طوری‌که بیشتر مخاطبان بتوانند درک درستی از عنوان و متن داشته باشند

اصول کپی رایت تبلیغاتی برای دیجیتال مارکتینگ

با دانستن اصول کپی رایت تبلیغاتی می‌توانید، برای نوشتن تبلیغ و انجام بازاریابی خود در انواع شبکه‌های اجتماعی، مقالات، وب سایت‌ها آگاهانه این مسیر را انتخاب کنید و برای رسیدن به هدف نقشه‌ای مناسب داشته باشید. خوشبختانه موارد یاد شده به‌خوبی در هنگام انجام تبلیغات در قزوین، در زمان نوشتن کپی رایت تبلیغاتی رعایت می‌شوند.

در زیر به چند مورد از مهم‌ترین اصول کپی رایت تبلیغاتی اشاره می‌کنیم:

شناخت محصول و کاربرد و مزایای آن

در ابتدا باید بدانید که می‌خواهید در رابطه با چه چیزی بنویسید. افراد چه ویژگی و خصوصیتی را در این محصول و خدمات باید ببینند، تا به آن علاقه‌مند شوند. باید این نکته مهم را هم در نظر بگیرید، که ارائه محصول یا خدمت چه کمکی به افراد می‌کند، و چگونه باید از آن استفاده کنند. باید از تمام مزایا و ویژگی‌های محصول با خبر باشید، تا گرفتار شعارهای کلیشه‌ای نشوید. تبلیغ نویسانی هستند که ساعت‌ها وقت و زمان خود را، برای شناسایی خدماتی که می‌خواهند معرفی کنند صرف می‌نمایند. بنابراین از خود محصول ایده‌های خلاقانه‌ای را کشف کرده و برای معرفی آن استفاده می‌کنند.

شناخت دقیق مخاطب از اصول مهم در کپی رایتینگ است

 

اصول کپی رایت تبلیغاتی
اصول کپی رایت تبلیغاتی

مخاطب خود و کسانی که، محتوای شما را می‌بینند را به‌خوبی شناسایی کنید. شناخت شیوه زندگی، محل سکونت، سن، شغل و.. مخاطب، از اصول مهم و اساسی در کپی رایتینگ است. باید تشخیص داد که تقاضای مخاطب چیست و چه چیزی را دوست دارند بشنوند، در واقع باید درک درستی از علایق و احساسات مخاطبان خود داشته باشیم. باید ترجیحات و اولویت‌های آنها را شناسایی کنید.

توجه دقیق به عناوین و ساختارها

اکثر افراد به‌جای خواندن متن و محتوا فقط جذب عنوان شده و آن را می‌خوانند. توجه به ساختار و عناوین اصل مهم دیگر در تبلیغ نویسی است، که باید شفاف ساده و جذاب باشد.

سعی کنید کلماتی را به‌کار ببرید که مخاطب از ان استفاده می‌کند

در تبلیغ نویسی برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه، باید با مخاطب مکالمه کرده و در نهایت او را به خرید تشویق کنیم. سعی کنید در کپی رایت کلماتی را به‌کار ببرید، که مخاطبان در مکالمه‌های خود نیز از آن استفاده می‌کنند. با اینکار در واقع یک ارتباط و مکالمه‌ای با مخاطب خود برقرار می‌کنید. مطابقت داشتن با زبان خواننده موجب می‌شود، بهتر بتوان با تبلیغات ارتباط برقرار کرده و آن را درک نمود. با این کار مخاطب احساس خواهد کرد، که از طرف شما درک می‌شود و مورد احترام قرار می‌گیرد.

ساده سازی کردن

از کلمات مبهم، سخت و دو پهلو استفاده نکنید. درک موارد ساده با انجام ساده سازی به شما کمک می‌کند، که به مخاطب خود نشان دهید، که با درک مشغله‌های او تلاش خود را کرده‌اید، تا محتوایی آسان به آنها ارائه دهید. اینکار سبب می‌شود، تا در وقت و تلاش مخاطبانتان صرفه جویی شود.

در هنگام نوشتن کپی رایت تبلیغاتی از موارد زیر اجتناب کنید:

  • نوشتن جملات و کلمات مبهم
  • استفاده زیاد از صفت‌ها
  • کپی‌برداری کامل از جملات دیگران
  • استفاده نکردن از کلمات نا آشنا، زیرا مخاطبان ما متخصص زبان نیستد.
  • در نوشتن وعده‌های خود صداقت داشته باشید و چیزی را وعده ندهید که وجود ندارد.
  • به‌دلیل داشتن فضای محدود، از کلمات بسیار متفاوت و زیاد استفاده نکنید.
  • صادق و درست باشید و با پیام خود حق و احساس کسی را نقض نکنید.

دانستیم که کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی، هنر خوب نوشتن یک متن برای اهدافی مانند؛ برندسازی و فروش .. می‌باشد. از متن‌های کپی رایتینگ در بروشورها، روزنامه، مجلات، وب سایت و.. استفاده می‌شود. هر چه انتقال پیام به مخاطب به شیوه‌ای بهتر انجام شود، میزان اثرگذاری متن بیشتر خواهد بود. متن باید طوری باشد، که مخاطب را جذب کند و سپس از او درخواست هر چیزی مانند خرید تکمیل فرم و.. هر چیزی که در راستای اهداف ما باشد. کپی رایت می‌تواند، برای کسب و کارها مانند معجره عمل کند.

مثلاً شعار تبلیغی “متفاوت فکر کن” یکی از برترین شعارهای تبلیغاتی در دنیا است، که در سال 1997 از طرف شرکت تبلیغاتی چیات دی، برای شرکت اپل خلق شد. تبلیغات مناسب سبب ماندگاری، محصول یا خدمت ما در ذهن مخاطبان خواهد شد.  آژانس تبلیغاتی ملکه؛ با داشتن کادری مجرب و حرفه‌ای و با داشتن متخصصانی مدت‌هاست، که در عرصه تبلیغات در قزوین فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید برای یافتن پاسخ بیشتر سؤالات خود، در زمینه چگونه یک کپی رایت خوب بنویسیم، با مشاوران ما تماس بگیرید و یا فعالیت‌های تبلیغ نویسی را برای کسب و کار و حرفه خود با خیالی آسوده به ما بسپارید.



بیشتر بخوانید:

استارت آپ را چقدر میشناسید؟

6 نکته کلیدی در سایت فروشگاهی

طراحی لوگو حرفه ای در قزوین

8 اصل مهم تبلیغ در اینستاگرام

تبلیغات محیطی در قزوین



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *