ادمین حرفه‌ای شوید

ادمین حرفه‌ای شوید


ادمین حرفه‌ای شوید

ادمین اینستاگرام را بیشتر بشناسید

  ادمین حرفه‌ای شوید، حتماً بارها شنیده‌اید که از اینستاگرام نیز می‌توان کسب درآمد کرد اما چطور؟

با رونق گرفتن این برنامه جهانی و حضور پررنگ اینستاگرام در زندگی امروز ما و اشتیاقی که مردم برای وقت گذراندن در این برنامه دارند و با پیشروی دنیای مدرن و راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین امروزه می‌توان از طریق بازاریابی محتوا و به‌وسیله افراد صاحب فن در اینستاگرام و فضای مجازی کسب درآمد کرد.

در این مقاله ما به شما نشان می‌دهیم که چطور ادمین اینستاگرام شوید و به کسب‌وکار خود رونق دهید، برای بررسی موضوع با ما همراه باشید.

معنی کلمه ادمین:

ادمین یک کلمه انگلیسی است که به‌صورت admin  نوشته می‌شود و در اصل مخفف کلمه administration بوده است و در فارسی به معنای مدیر می‌باشد.

ادمین پیج اینستاگرام کیست؟

در اصطلاح امروزی به فرد یا گروهی که مسئولیت رسیدگی به صفحه شما را دارد، ادمین اینستاگرام گفته می‌شود. در رابطه‌ با اینستاگرام به میزانی که صفحه ما رشد می‌کند؛ نیاز به متخصصانی داریم که کنترل اوضاع را به دست بگیرند.

ادمین اینستاگرام یک مفهوم کلی است که در خود وظایف زیادی به همراه دارد.

وظایف ادمین پیج اینستاگرام:

ادمین حرفه‌ای شوید
ادمین حرفه‌ای شوید
  • تهیه عکس پروفایل متناسب با اهداف صفحه
  • بهینه‌کردن بیوگرافی و انجام تغییرات متناسب با بازخوردها و اهداف بازاریابی
  • انجام تنظیمات لازم برای امنیت پیج
  • تهیه قالب و لی اوت مناسب برای صفحه
  • تهیه کاور مناسب برای هایلایت ها
  • تهیه پرسو نای مخاطب
  • تحلیل پیج رقبا و پیداکردن نقاط قوت و ضعف آن‌ها
  • تهیه تقویم محتوایی مناسب با اهداف صفحه
  • تهیه پست و استوری و آپلود آن‌ها
  • تعامل با مخاطب در استوری
  • تشویق کاربران به تعامل برای افزایش لایک و کامنت
  • نوشتن کپشن مناسب برای پست‌ها
  • تحقیق هشتگ‌های مرتبط و انتخاب و تدوین مناسب‌ترین هشتگ برای هر پست
  • حذف کامنت‌های بیهوده و توهین‌آمیز
  • پاسخ‌دادن به کامنت‌ها
  • پاسخ به دایرکت‌ها
  • تحلیل پیج و رصد insight صفحه و پست‌ها و رفع ایرادات احتمالی در زمان انتشار یا محتوای پست‌ها
  • شناسایی و تحلیل پیج های مناسب برای تبلیغات و مذاکره با آن‌ها و انجام تبلیغات

مهارت‌های ادمین اینستاگرام:

  • تهیه تقویم محتوایی و استراتژی‌ها تولید محتوا
  • تکنیک‌های بازاریابی و افزایش فروش
  • کار با اپلیکیشن اینستاگرام و قوانین الگوریتم آن
  • تکنیک‌های افزایش فالوور
  • نرم‌افزارهای طراحی مثل فتوشاپ و ایلی و ستری تور
  • نرم‌افزارهای موبایل تولید محتوا مثل اینشات، ویوا ویدئو، کنوا و …
  • نرم‌افزارهای ادیت و ساخت فیلم و موشن گرافیک
  • تبلیغات در اینستاگرام
  • زبان انگلیسی (یا زبان‌های مناسب برند شما)
  • عکاسی (احتمالاً عکاس فرد جدا هست ولی در قراردادهای شرکتی جزء خدمات تولید محتوا هست.)

چگونه یک ادمین موفق شویم؟

ادمین حرفه‌ای شوید
ادمین حرفه‌ای شوید

محتوا نویسی جذاب:

پیداکردن محتوا در اینترنت برای اینستاگرام هم سخت است هم راحت. برای مثال اگر شما قصد دارید برای نمایندگی بیمه و یا مرکز تعمیرات لباسشویی محتوا بنویسید و این کلمات کلیدی را در اینترنت جستجو کنید با انبوهی از مطالب روبه‌رو خواهید شد که بسیاری از آن‌ها به‌دردنخور و اشتباه می‌باشند. برخی از آن‌ها به‌قدر کافی جذاب نیستند که مخاطبین شما را راضی نگه دارند و بقیه هم مطالبی تکراری می‌باشند که احتمالاً مخاطبین شما قبلاً آن‌ها را در پیج های دیگر و یا صفحات اینترنت دیده‌اند. از این ‌رو لازم است برای محتوا نویسی در اینستاگرام ذوق زیادی به خرج دهید و به دنبال مطالب بروز و ارزشمند باشید که سلیقه مخاطبان در آن کاملاً لحاظ شده باشد.

تعیین استراتژی صفحه:

یکی از مهم‌ترین وظایف یک ادمین پیج اینستاگرام تعیین استراتژی و هدف‌گذاری صفحه است. یعنی باید یک برنامه هفتگی تولید محتوا برای پیج تعیین کند و با استراتژی‌های مختلف آشنا باشد. در راستای اهداف تعیین شده تولید محتوا کند و با ابزارهای مختلف ساخت ویدئو و ادیت عکس آشنا باشد.

برقراری ارتباط و تعامل مناسب با مخاطبان:

یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام ایجاد ارتباط و تعامل مناسب با مخاطبان است، یک ادمین باید توانایی ویژه‌ای در این کار داشته باشد بدون شک هر کسب‌وکاری نیازمند این است که یک ارتباط زنده را با مخاطبین خود برقرار کند که این ارتباط اصول و استانداردهای مربوط به خود را دارد.

تحلیل داده و اطلاعات آماری:

شاید بدانید که اینستاگرام ویژگی به نام (حساب حرفه‌ای) دارد که به پروفایل بیزینس هم معروف است، این ویژگی به شما کمک می‌کند که تحلیل درستی از مخاطبان خود داشته باشید و اطلاعات آماری مربوط به پروفایل و پست‌ها و سایر بخش‌های اینستاگرام به شما نمایش می‌دهد، یک ادمین پیج علاوه بر آشنایی با تمام این داده‌های آماری باید تحلیل و بینش درستی هم درباره این موضوع داشته باشد تا در پیشرفت و رشد پیج تصمیمات و استراتژی‌های درستی را بگیرد.

اجرای کمپین‌های تبلیغاتی:

به‌عنوان یک مدیر صفحه اینستاگرام باید بتوانید کمپین‌های تبلیغاتی با هدف خاصی را برگزار کنید، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام نیازمند تجربه و مهارت کافی است. شما باید با پیج های مناسب برای تبلیغات آشنا باشید و تجربه کافی در تبلیغات را داشته باشید که با بودجه‌‌های مختلف یک سازمان بتوانید کمپین‌های مناسبی را برگزار کنید. تبلیغات اصول و تکنیک دارد و یک ادمین شبکه اجتماعی با روند تبلیغات و بازخوردهای مخاطبان آشنایی کامل دارد. آژانس تبلیغاتی ملکه در قزوین به‌صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای با هدف پیشرفت در کسب و کارها تبلیغات شما را انجام می‌دهد.

امیدواریم که در این مقاله به طور مختصر شما را با شغل ادمین پیج اینستاگرام و این‌که چگونه در این شغل به موفقیت برسید، آشنا کرده باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *