15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی

15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی


15 ایده جذاب تبلیغات محیطی 

با ما همراه باشید تا 15 ایده جذاب تبلیغات محیطی را در این مطلب با هم بررسی کنیم. امروزه تبلیغات شهری و تبلیغات محیطی تأثیر زیادی در گسترش مشاغل دارد. در نتیجه این نوع تبلیغات روز به روز در حال افزایش است. یکی از بهترین روش‌ها برای جلب توجه مردم، استفاده از ایده‌های جذاب در تبلیغات محیطی است. تبلیغات محیطی قسمتی از تبلیغات و بازاریابی در عرصه صنایع تولیدی و خدماتی است، که شامل بیلبورد اتوبان‌ها، دیوار نوشته‌ها و حتی تراکت‌ها می‌شود. این تبلیغات باید با فکر، با هدف، خلاق و هیجان انگیز طراحی شود تا بر مخاطب تأثیرگذار باشد. طراحی تبلیغات محیطی با تبلیغات در فضای مجازی و رسانه‌ها، متفاوت است.

در تبلیغات محیطی، ببینده در عرض چند ثانیه نام و برند و شعار و هدف تبلیغ را می‌بیند. پس تاثیرگذاری کار گرافیست‌ها در تبلیغات محیطی خیلی مهم است. تبلیغات محیطی بر عکس تبلیغات در فضای مجازی است و محتوای زیادی ندارد بلکه فقط چشمی است. امروزه استفاده از برچسب‌های تبلیغات محیطی در همه کشورهای جهان بسیار رایج است و در ایران هم از این ابزار خوب تبلیغاتی زیاد استفاده می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین اهداف تبلیغات محیطی، تاثیرگذاری روی مخاطب است؛ که باید نهایت تلاش خود را برای انتقال پیام و جلب توجه مخاطب انجام داد؛ اما این کار نیازمند هوشمندی و خلاقیت بسیار است. تبلیغات محیطی پر هزینه است و پیگیری بازخورد آن هم بسیار مشکل است. این تبلیغات پر خرج باید با نهایت دقت و خلاقانه انجام شود تا پول خود را هدر نداده باشیم.

1. استفاده از بیلبورد

شرکت‌های کوچکی که قدرت پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی را ندارند می‌توانند از این تابلوهای بزرگ استفاده کنند. قیمت این بیلبوردها در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به‌صرفه‌تر است و نسبت به تبلیغات در رسانه‌های چاپی تأثیرشان بیشتر است. اما تبلیغات بیلبوردی ریسک زیادی دارد. توجه داشته باشید که هر روشی را که برای تبلیغات خود انتخاب می‌کنید، محتوا در آن نقش تعیین کننده دارد.

2. تبلیغات محیطی باید خلاقانه باشد

 

15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی
15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی

در ایران تبلیغات محیطی بیشتر به بیلبوردها اختصاص دارد؛ اما تبلیغات محیطی محدود به بیلبوردهای شهری نمی‌شود، هر فضای شهری می‌تواند مکانی برای تبلیغات محیطی باشد. معمولاً خلاقیت چیزی جز بازی با کلمات و یا فضای اضافی در بیلبورد نیست؛ شبیه نمونه‌هایی که نیمی از سوژه عکس از تابلو بیرون زده است.

روش دیگر برای خلاقانه بودن این نوع تبلیغات، تابلوهای چند نوبتی است که در ابتدا خبری از نام برند نیست بلکه در چند فاز می‌فهمیم که این تبلیغ به چه چیزی اشاره دارد. مثل طرح یک معما عمل می‌کنند که برای رسیدن به جواب مخاطب باید منتظر بیلبوردهای تکمیلی باشد و انقدر این ایده باید جذاب باشد که بیننده ترغیب شود آن را دنبال کند. داشتن ایده نو پیش نیاز بروز خلاقیت است، اگر ایده‌ها را تغییر ندهید خیلی زود تکراری و خسته کننده می‌شوند. وقتی می‌خواهید تبلیغات محیطی خلاقانه انجام دهید باید کاری را انجام دهید که تا پیش از این کسی سراغ آن نرفته باشد.

3. تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌های شهری

این مدل از برچسب‌های تبلیغاتی روی شیشه‌ی جلوی اتوبوس نصب می‌شود که مثلاَ به عابران هشدار دهد. قبل از عبور از خیابان به دو طرف خیابان نگاه کنند. تبلیغات روی اتوبوس یکی از جذاب‌ترین نوع تبلیغات گرافیکی است، اتوبوس‌ها به خاطر قرارگیری در معرض دید عموم افراد، جایگاه مناسبی برای تبلیغات محیطی است. در واقع به نوعی بیلبوردهای متحرک هستند.

در این شیوه به دلیل اینکه اتوبوس مدام در سطح شهر در حال تردد است، محدوده وسیعی از شهر و میلیون‌ها بیننده را تحت پوشش تبلیغات محیطی قرار می‌دهد و طیف وسیعی از مخاطبین از شمال شهر تا جنوب شهر و از شرق تا غرب را دربر می‌گیرد.

4. از طنز استفاده کنید

می‌توانید برای جذب مخاطب از جملات و تصاویر طنز در تبلیغات خود استفاده کنید. با این روش هم مخاطب بیشتر ترغیب به تماشا می‌شود هم این‌که راحت‌تر شما و محصولتان در خاطرش می‌مانید.

5. تأمل برانگیز باشید

می‌توانید به شکل هوشمندانه از طرح‌های نمادین و رنگ‌های خاص مرتبط با موضع تبلیغ استفاده کنید که مخاطب به فکر فرو رود. مثلاً استفاده از رنگ سیاه در متون تأمل برانگیز است و احتمالاً نشان‌دهنده‌ی نبود مسئولیت‌پذیری یا توانایی برای تاثیرگذاری و تغییر شرایط بد است.

6. برنامه ریزی رسانه

هدف اصلی برنامه ریزی رسانه، تعیین بهترین روش انتقال پیام به مخاطبان است. با برنامه ریزی رسانه، شما تلاش می‌کنید که عناصر در جهت رسیدن به هدف خاص همگام شوند. اهمیت این برنامه ریزی آن‌جایی است که مخاطبان را به عنوان یک هدف بازاریابی شناسایی کرده و درصد فروش را تا حدی افزایش می‌دهد.

آژانس تبلیغاتی ملکه مناسب‌ترین پلتفرم رسانه‌ای را برای تبلیغ شرکت یا برند شما، پیشنهاد می‌دهد. تیم برنامه ریزی رسانه ما، به طور حرفه‌ای تعیین می‌کند که چه وقت، کجا و چگونه باید پیام شما منتقل شود. همیشه هدف اصلی، تمرکز بر مخاطب خاص در زمان مناسب و انتقال پیام دقیق است تا بازخورد مورد نظر به‌وجود آید.

7. استفاده از عروسک‌های تن‌پوش تبلیغاتی

شما می‌توانید افرادی را استخدام کنید تا پلاکاردها و اعلامیه‌های تبلیغی را در مکان‌های شلوغ به نمایش بگذارند. یا گاهی با نواختن موسیقی، توجه عابران را به خود جلب کنند. برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها و سیرک‌ها، رستوران‌ها، سینماها می‌توانند از این روش برای تبلیغات خود استفاده کنند.

8. لمپوست بنر

این ابزار در مقایسه با انواع دیگر روش‌های تبلیغات محیطی کم هزینه‌تر است، در نتیجه طیف بیشتری از افراد قادر به استفاده از این شیوه تبلیغاتی هستند تا جایی که افرادی که کسب‌وکار کوچکی دارند هم به راحتی قادر به تبلیغات خدمات و کالاهای خود در مقیاس‌های محلی خواهند بود.

9. توجه به رنگ بندی بیلبورد

در تبلیغات بنرها و بلیبوردها رنگ بندی خیلی مهم است. باید سعی کنید در طراحی بیلبورد به انطباق رنگ‌ها با محیطی که قرار است بیلبورد در آن مکان نصب شود توجه کنید. هر چه انطباق رنگ بیلبورد با رنگ محیط اطراف بیش‌تر باشد تأثیرگذاری بیشتری دارد. بهتر است رنگ پس‌زمینه‌ بیلبورد را ساده انتخاب کنید و در عوض برای محتوای بیلبورد از رنگ‌های قابل توجه استفاده نمایید.

10. استفاده از تبلیغات محیطی ترانزیتی

تبلیغات محیطی ترانزیتی برای کسب‌وکارهای محلی، خیلی به صرفه‌تر و تاثیر گذارتر است. این نوع تبلیغات با توجه به جامعه هدف توریست‌ها در ایستگاه‌های مترو و یا پایانه‌های مسافربری انجام می‌شود.

11. استندهای تبلیغاتی

 

15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی
15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی

استندها در تیپ‌ها و اشکال متنوع و متفاوت تولید می‌شوند. استند یک سازه است که انواع چاپ با اندازه‌های مختلف بر روی آن قابل نصب است و به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را با دید بازتر و وضوح بیشتر به مخاطب عرضه کنید. از مزایای انواع استندها می‌توان به زیبایی ظاهری و سبک بودن آن اشاره کرد که همین امر باعث می‌شود استندها به راحتی حمل‌ و نقل شوند.

12.تلویزیون های بزرگی شهری

تلویزیون‌های شهری با کنار هم قرار گرفتن کابینت‌های مجزایی با سایز حدود یک متر مربع ساخته می‌شود. تابلوهای بزرگی که در کنار چهارراه‌ها، اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها، پارک‌ها و استادیوم‌های ورزشی بر روی دکل‌های بزرگ نصب می‌شوند و تصاویر ویدیویی را به صورت رنگی پخش می‌کنند.

13.دیوار نویسی و نقاشی دیواری

این روش اگر به درستی اجرا شود تأثیر زیادی در زیبایی شهر و جذب مخاطب خواهد داشت. در این نوع تبلیغات می‌توان طرح‌های خلاقانه و جذابی اجرا کرد.

14. ابزارهای خلاقانه و نامتعارف

در بازار رقابت، خلاقیت حرف اول را می زند. هم خلاقیت در تولید محصول و هم خلاقیت در تبلیغات. اگر تبلیغات شما خلاقیت نداشته باشد برای مخاطبان خسته کننده می‌شود و انجام تبلیغات بی اثر خواهد بود.

15. استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی

استیکرهای سه بعدی برروی فضاهای تبلیغاتی مختلف مثلاً کف خیابان و روی زمین نصب می‌شوند. این برچسب‌ها به دلیل زیبایی و داشتن رنگ‌های شاد باعث جاری شدن روح و انرژی در فضا می‌شوند و نیز نظر جلب مخاطب را جلب می‌کنند.

آژانس ملکه جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغات را به برندها معرفی می‌کند و به کسب و کار شما کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزه بتوانید برندهای خود را به مخاطبان عرضه کنید. گروه مشاوران ملکه از تولید و طراحی برند تا توسعه‌ آن‌ها  در جهت موفقیت بیشتر، در کنار شما خواهد بود.



مقالات مرتبط:

تبلیغات فروشگاهی

مراحل کمپین تبلیغاتی

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

10 نکته در تبلیغ موثر



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *