نقش تبلیغات در بازریابی بین المللی

نقش تبلیغات در بازریابی بین المللی


نقش تبلیغات در بازاریابی بین المللی

اگر بخواهیم به‌طور کاملاً خلاصه نقش تبلیغات در بازاریابی بین المللی را بیان کنیم، می‌توانیم بگوییم که ارتباط مؤثر با مشتریان در کشورهای مختلف و گسترده‌تر کردن جامعه هدف، جزء مهم‌ترین نقش تبلیغات در بازاریابی بین المللی است. تبلیغات در بازاریابی، نقش مهم و کلیدی دارد. اینکار نیاز به‌تجربه، مهارت و تخصص داشته و فرد بازاریاب باید با روش‌های مختلف تبلیغات آشنایی داشته باشد. یک بازاریاب موفق، باید از شیوه‌های درست پروپاگاند، برای قانع کردن مشتریان استفاده کند.

این امر نیازمند این است، که بتوانید در عرصه بین المللی هوشمندانه رقابت کنید و شیوه‌های درست را برای این نوع از بازاریابی به‌کار ببرید. در هر حالت تبلیغات درعرصه بین‌الملل، بسیار مشکل‌تر و پیچیده‌تر از تبلیغ در بازارهای داخلی کشور است. همچنین شکست در این عرصه، شرکت را بسیار متضرر خواهد کرد و لازم است، از افراد متخصص و حرفه‌ای مانند، کارشناسان آژانس تبلیغاتی ملکه کمک گرفت. در این بحث ما را همراهی کنید، تا با نقش تبلیغات در بازاریابی بین‌ المللی روش‌ها و اشتباهات آن بیشتر آشنا شویم.

شیوه تبلیغات مؤثر و مفید در بازاریابی بین المللی

بعضی از کسب و کارها هستند، که فعالیت و کار خود را در خارج از مرزهای کشور، به‌صورت جهانی و بین المللی ادامه می‌دهند. برای موفقیت در بازارهای بزرگ جهانی، نیاز به یک تیم متخصص و خلاق است، که بتوانند با انجام تبلیغات، سایت را به‌‎وسیله سئوکاران و افراد وب نویس، پروپاگاند و بازاریابی بین‌المللی را اداره کنند. یکی از بهترین شیوه‌ها برای بازاریابی بین‌المللی، انجام تبلیغات و بازاریابی اینترنتی است.

این شیوه با داشتن میزان تأثیرگذاری بسیار بالا، می‌تواند با کمترین هزینه و فراهم کردن بهترین شرایط در سطح جهانی و بین‌المللی، مشتریان زیادی را جذب نمایند. اما برای موفقیت در اینکار مهم است، که از طریق کارشناسانی مجرب و حرفه‌ای از اصول و تکنیک‌های آن بهره‌مند شوید. مثلاً همه ما شرکت‌های معروفی را مانند ال جی، اپل، سامسونگ … را می‌شناسیم. اعضای تیم تبلیغاتی این کمپانی‌ها، حتی به بیش از هزاران نفر نیز می‌رسد، پس می‌بینیم که چقدر موفق در عرصه تبلیغات در بازاریابی بین المللی فعالیت داشته‌اند.

مسیرهای که شرکت‌های مختلف به‌عنوان راه ورود به بازار بین المللی انتخاب می‌کنند

 

نقش تبلیغات در بازاریابی بین المللی
نقش تبلیغات در بازاریابی بین المللی

برای ورود به بازارهای بین المللی، راه‌های متفاوتی وجود دارد، که در اینجا به‌طور کاملاً مختصر، به ذکر چند مورد می‌پردازیم:

اینترنت

برای بعضی از کمپانی‌ها،  اینترنت یک روش جدید بازاریابی است در حالی‌که برای برخی دیگر تنها منبع تبلیغات و بازاریابی کار آنها محسوب می‌شود. در بازاریابی بین‌المللی اینترنت اصل و اساس کار است. مثلا با استفاده از وب سایت‌های خرید آنلاین، معمولاً طیف گسترده‌ای از محصولات و کالاهای مختلف برای گروه‌های سنی گوناگون ارائه می‌شود. مشتریان فقط با استفاده از مرور وب سایت می‌توانند، کالای خود را سفارش دهند و دیگر لازم نیست به مرکز خرید آن در جای دور دست مراجعه کنند.

صدور مجوز

صدور مجوز راهی است، برای ایجاد مدیریت قرارداد میان صاحب برند و شرکتی که قصد دارد، از این برند برای فروش محصول خود استفاده کند. اینکار اشاره به مجوزی دارد، که به یک سازمان داده می‌شود، تا در قلمروی خاص فعالیت تجاری کند. گرفتن مجوز برای فعالیت در بازارهای بین المللی، روش‌های متنوع و زیادی را دارد.

نمایندگان و توزیع کنندگان بین‌المللی

افراد و شرکت‌هایی که تجارت و بازاریابی را، در کشور خود و دیگر کشورها اداره می‌‎کنند، عاملان و توزیع کنندگان بین‌المللی هستند. این افراد با توجه به اینکه در کمپانی‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند. میزان تعهدات آنها برای رسیدن به اهدافشان بالاست. توزیع کنندگان بین‌المللی مانند نمایندگان بین ‌المللی هستند، تفاوت آنها در این است، که توزیع کنندگان مالک محصولات هستند ولی نمایندگان اینگونه نیستند.

اتحادهای استراتژیک

ممکن است تعدادی از شرکت‌ها بخواهند، به‌طور مشترک در بازار بین‌ المللی فعالیت کنند. بنابر اتحاد استراتژیک، به‌طور جدا با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بررسی اهمیت شیوه تبلیغات در بازاریابی بین المللی

 

نقش تبلیغات در بازاریابی بین المللی
نقش تبلیغات در بازاریابی بین المللی

پروپاگاند در عرصه بین‌المللی مرزهای جهانی را پشت سر می‌گذارد و تبلیغات خود را به ساکنین کشورهای دیگر انتقال می‌دهد. تبلیغات برای بازاریابی بین‌المللی بر چندین پایه استوار است:

  • فراهم کردن فضایی مناسب برای آنچه را که می‌خواهد ارائه دهد، این امر برای بازارهای خارجی بسیار با اهمیت است. زیرا تبلیغات داخلی کاملاً متفاوت از تبلیغات خارجی است.
  • اشکال و پیام‌هایی که، در پروپاگاند بین‌المللی استفاده می‌شود، باید با در نظرگرفتن شرایط و ظرفیت‌های محل مورد تبلیغ باشد. مثلا نباید در کشوری مانند هندوستان، از گاو برای تبلیغات استفاده کرد، زیر این حیوان برای آنها مقدس است. یا در خاور دور، رنگ سفید نشان دهنده سوگواری است، و نیز نوع ترجمه در زبان‌های مختلف و… باید به این موارد را در هنگام تبلیغات بین‌المللی و موفقیت در آن دقت و توجه داشت.
  • با توجه به اختلافاتی که، در میان گیرندگان پیام تبلیغاتی و شرایط آنها وجود دارد، می‌توان علاوه بر استفاده از نمایشگاه‌ها و بازرهای تجارت بین‌المللی، از طریق سینما، رادیو و تلوزیون هم تبلیغات خود را انجام داد. در واقع استفاده از وسایل محلی و خبرگذاری‌ها، برای انجام پروپاگاند بین المللی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

چند اشتباه بزرگ در بازاریابی بین المللی

مارکتینگ بین المللی با توجه به اهداف بزرگی که دارد، همچنین فواید و مزایای آن، باید انجام آن با دقت و برنامه ریزی‌های دقیقی انجام گیرد. زیر اشتباه در این زمینه می‌تواند، یک برند مطرح و موفق را برای همیشه از بازار یک کشور خارج کند و آن را بی‌اعتبار نماید. در زیر به چند مورد از اشتباهات رایج در  تبلیغات بازار بین المللی اشاره می‌کنیم:

  • انجام اغراق و بزرگ نمایی در معرفی محصولات و خدمات
  • ایجاد تغییرات ناگهانی در ویژگی‌محصولاتی که، مورد استقبال مشتریان قرارگرفته است.
  • بی توجهی به نوع زبان و نیز ساختار فرهنگی و جغرافیایی در بازاریابی بین‌المللی
  • عدم وفاداری نسبت به وعده‌هایی که در تبلیغات داده می‌شود.

اهمیت توجه به رقابت در تبلیغات بازاریابی بین المللی

رقابت با سایت‌هایی که، در عرصه تبلیغات بین‌المللی فعالیت می‌کنند، کاری سخت است . افرادی که می‌خواهند، وارد بازارهای بین المللی شوند، می‌توانند پروپاگاند خود را از سایت‌های پر بازدید، مانند یوتیوب و گوگل شروع کنند. توصیه می‌شود در این زمینه، حتماً از شرکت‌های تبلیغات اینترنتی کمک بگیرید. انتخاب یک بازاریاب مسلط و آشنا به کارهای تبلیغات اینترنتی، می‌تواند در توسعه کسب و کار شما بسیار مؤثر باشد. آژانس تبلیغاتی ملکه؛ با داشتن سال‌ها تجربه، در عرصه انجام انواع تبلیغات و بازاریابی تونسته است، به رونق فعالیت‌های تجاری زیادی کمک کند. کارشناسان حرفه‌ایی ما، با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسی راه‌های مختلف، می‌توانند به شما کمک کنند که به صرف کمترین زمان و هزینه، به بهترین نتیجه در عرصه تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کار خود برسید.

دانستیم که برای دستیابی به مشتریان بیشتر و تبلیغات مؤثرتر ازسایر رقبا، باید ابزارها و تکنیک‌های که، تفاوت‌های زیادی با هم دارند استفاده کرد. دیگر مانند گذشته نمی‌توانیم، از یک شیوه مشخص برای بازاریابی خود استفاده کنیم. برای موفقیت در هر مارکتینگ، باید با توجه به نوع حرفه و صنعت خود و قابلیت‌هایی که وجود دارد، شیوه مناسب بازاریابی را با روش‌های مخصوص آن طراحی و اجرا کرد.

بازاریابی بین المللی، زمینه پیشرفت را برای کسب و کارهای فعال در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند. شرکت‌ها هم باید هدفمند وارد بازار شوند و به‌خوبی نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسند. امروزه کمپانی‌هایی که در فضاهای بین المللی فعالیت دارند، باید تبلیغات و بازاریابی خود را با استراتژی‌های بین‌المللی هماهنگ کنند، تا بتوانند نیازهای جامعه هدف (مشتریان) را به‌خوبی برآورده کنند، تا به موفقیت‌های بزرگی برسند.



بیشتر بخوانید:

تفاوت بازاریابی بین المللی و بازاریابی داخلی

4 سایت برتر بازاریابی بین المللی 

مشکلات بازاریابی ویروسی



 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *