مراحل کمپین تبلیغاتی

مراحل کمپین تبلیغاتی


مراحل کمپین تبلیغاتی | آژانس تبلیغاتی ملکه

برای بررسی مراحل کمپین تبلیغاتی به عنوان یک فعالیت تبلیغات چند جانبه؛ در ابتدا باید هدف کمپین کاملاً مشخص شود. سپس در زمان مناسب و با در نظر گرفتن بودجه، برای مخاطبانی که از پیش به‌عنوان مخاطب هدف تعیین شده‌اند، برنامه پروپاگاند مورد نظر ارسال می‌شود. کمپین تبلیغاتی با داشتن ویژگی‌های خاص خود، یک رویکرد همه جانبه‌‌نگر دارد. کمپین‌های تبلیغاتی در واقع همان چیزی هستند، که زندگی‌های امروزه ما را غرق در پروپاگاند کرده‌اند. همین‌که صبح‌ها با صدای آهنگ تبلیغاتی پخش شده از رادیو یا تلویزیون از خواب‌ بیدار می‌شویم و در هنگام رفتن به سرکار؛ در مسیر حرکت تبلیغات سایر محصولات را می‌بینیم و در زمان استراحت با پست‎های تبلیغی اینستاگرام و تلگرام مواجه می‌شویم، همگی این موارد زیر نظر یک یا چند کمپین تبلیغاتی انجام می‌شود. در ادامه این بحث ما را همراهی کنید، تا با دلایل استفاده از کمپین تبلیغاتی و مراحل آن بیشتر آشنا شویم.

چرا شرکت‌ها و فعالیت‌های تجاری از کمپین تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟

استفاده از کمپین برای انجام تبلیغات در انواع کسب و کاری که به فعالیت تجاری مشغول هستند؛ دو مزیت بسیار مهم و اساسی دارد، که موجب می‌شود به منظور انجام تبلیغات هزینه‌های را صرف کنند تا پروپاگاند آن‌ها در مقابل دید چندین هزار نفر در تلویزیون و پیج‌های اینستاگرامی قرار بگیرد. مزیت استفاده از کمپین تبلیغاتی برای شرکت‌ها و دیگر فعالیت‌ها، شامل موارد زیر است:

افزایش گسترده مخاطبان

یکی از دلایل مهم روی آوردن به یک کمپین به‌جای یک راهکار تبلیغاتی این است که، در این روش مخاطبان بیشتری در شبکه‌های اجتماعی فعالیت تجاری و حرفه ما را مشاهده خواهند کرد. همیشه تعدادی از مخاطبان پای رادیو یا تلوزیون و عده‌ای دیگر هم در انواع شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند. کمپین تبلیغاتی این اطمینان را به ما می‌دهد، که هیچ‌کدام از مخاطبان خود را در شبکه‌های تبلیغات اینترنتی یا غیر اینترنتی از دست نمی‌دهیم.

انجام برندسازی قدرتمند

با استفاده از چند شبکه مختلف و به‌کارگیری آن در یک کمپین تبلیغاتی موجب می‌شود، مخاطبان به خوبی برند و محصول ما را به‌خاطر بسپارند. مسلماً زمانیکه مخاطبان پروپاگاند را چهار بار در یک شبکه اجتماعی می‌بینند، نسبت به زمانیکه به‌طور مکرر در محیط‌های متفاوتی مانند خیابان، رادیو، تلوزیون، شبکه‌های اجتماعی تبلیغ را مشاهده می‌کنند و با آن روبرو می‌شوند، بازخورد بسیار بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال بیشتر ما تبلیغ فرش پاتریس را در خاطر داریم، من خودم هر زمان‌که نامی از فرش پاتریس را می‌شنوم‌، سریع یاد جمله همیشگی تبلیغ فرش که می‌گفت (یک تخته‌اش کمه باید چند تخته خرید) در خاطرم تداعی می‌شود. یا تبلیغاتی که در زمان نوجوانی درباره پفک اشی مشی هنوز هم در ذهن بسیاری از هم‌سن و سال‌های من هست، که با دیدن این خوراکی در مغازه‌ها به یاد تبلیغات آن می‌افتیم. این‌ها نمونه‌های از پروپاگاند پی در پی و نفس‌گیری بودند که در کار خود موفق عمل کردند و توانستند در ذهن‌ها ماندگار شوند.

مراحل و اصولی که برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی باید رعایت کرد:

 

مراحل کمپین تبلیغاتی
مراحل کمپین تبلیغاتی

تعیین و مشخص کردن دقیق اهداف

اصلی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش برای طراحی کمپین تبلیغاتی تعیین و مشخص نمودن اهداف است. متأسفانه این امر در میان مشتریان پروپاگاند در کشورمان زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

انجام تحقیقات درباره موضوعی که تبلیغ می‌شود

در این مرحله ابتدا به انجام تحقیقات درباره محصول و خدماتی که می‌خواهیم تبلیغ کنیم می‌پردازیم. با مشخص نمودن میزان تقاضای محصول، موقعیت آن را نسبت به سایر رقبا می‌سنجیم. انجام این نوع از تحقیقات جزء اصول اساسی در کمپین تبلیغاتی است، که هیچ وقت تمام نمی‌شود و باید پیش از راه‎‌اندازی کمپین برآوردی درست از مخاطبان هدف (مشتری‎ها) و رقبا در بازار فروش داشته باشید، تا کمپین موفقی را راه‌اندازی کنید.

شناخت دقیق مخاطبان هدف

اینکه بدانیم چه افرادی محصول و خدمات ما را استفاده می‌کنند و باید آن‌ها را هدف قرار دهیم امری بسیار مهم است. شناخت این مورد به ما در اجرای کمپین تبلیغاتی موفق و مؤثر کمک می‌کند. با شناخت دقیق و حرفه‌ای مخاطب؛ درباره سبک زندگی آن‌ها و پرسونا (اطلاعات شغلی،گروه سنی، میزان درآمد، موقعیت جغرافیایی ) می‌توانیم بهترین روش و کانال را برای برقراری ارتباط و انجام تبلیغات برای آن‌ها پیدا کنیم. با شناخت پرسونای مخاطب به ما کمک می‌کند، طرح‌ها و ایده‌های زیاد و در عین حال مناسبی را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نماییم.

مشخص کردن میزان هزینه‌ها و تعیین بودجه

باید در هنگام تعیین بودجه تبلیغاتی، مواردی مانند اجرا و نمایش تبلیغ، رسانه، کارهای اداری و… که در اجرای کمپین ما مؤثر هستند، مقداری هزینه را به آن‌ها اختصاص داد. مقدار بودجه ما تعیین می‌کند که آیا فقط کمپین تبلیغات دیجیتالی داشته باشیم یا اینکه می‌توانیم هزینه‌های دیگر تبلیغات تلوزیونی یا محیطی را هم تأمین کنیم. با این روش می‌توانیم، شیوه‌های مناسب برای پروپاگاند خود پیدا کنیم.

تعیین زمینه‌‌ها و موارد مناسب کمپین تبلیغاتی

تصمیم‌گیری در این مورد بسیار مهم و با اهمیت است. در این زمینه گرافیک مورد استفاده و رنگ غالب کمپین، جزء مواردی است که در تمامی تبلیغات باید یکسان و شبیه هم باشند. پیامی که از طریق تبلیغ به مخاطب می‌رسد، نوع موسیقی، تن صدای مورد استفاده، زبان به‌کار رفته در آن و.. همه این موارد باید با توجه به استراتژی بازاریابی، برند شرکت، پیام و هدف تبلیغ تعیین و مشخص ‌گردد.

انتخاب رسانه مناسب برای کمپین تبلیغاتی

 

مراحل کمپین تبلیغاتی
مراحل کمپین تبلیغاتی

شناخت دقیق مخاطبان هدف و تعیین میزان بودجه برای تبلیغ، در تعیین رسانه مناسب برای کمپین تبلیغاتی بسیار مؤثر است. تعداد رسانه‌هایی که در کمپین مورد استفاده قرار می‌گیرند براساس دسترسی مخاطب تعیین و مشخص می‌شوند. در میان رسانه‌های اجتماعی باید رسانه‌ای را انتخاب کرد، که دسترسی مخاطب هدف به آن آسان‌تر و سریع‌تر است و بر این اساس رسانه‌ها را برای انجام پروپاگاند اولویت‌بندی کرد.

برنامه‌ریزی برای انجام تبلیغات در رسانه

با انجام برنامه‌ریزی درست می‌توان تبلیغات را در زمانی انجام داد، که مخاطبان هدف ما از رسانه‌های مورد نظر استفاده می‎کنند. با این کار هم تبلیغ ما دیده و شنیده می‌شود و هم هزینه‌های که برای پروپاگاند در رسانه‌های مختلف صرف کرده‌ایم هدر نمی‌رود.

اجرای کمپین تبلیغاتی

با انجام اصولی و درست تبلیغات در نهایت کمپین به اجرا در می‌آید؛ همچنین بازخورد آن نیز دیده می‌شود. در زمان اجرای کمپین تبلیغاتی، باید با در نظر داشتن مخاطبان میزان اثرگذاری کمپین را بسنجید. بهترین راه برای این منظور مقایسه مواردی مانند میزان فروش، شناخت برند، میزان تعامل مخاطب با محصول و خدمات و میزان فروش است. با بررسی میزان اثرگذاری تبلیغات می‌توانید، به‌خوبی نقاط ضعف و نقاط قوت کمپین را شناسایی کنید و از اطلاعات به‌دست آمده برای کمپین‌های بعدی استفاده نمایید.

بارها دیده شده که افرد و شرکت‌هایی که قصد تبلیغات را دارند به‌جای تمرکز بر روی روش‌های مؤثر با کم‌ترین هزینه و بیشترین تأثیر، به سراغ شیوه‌های پر هزینه برای تبلیغات می‌روند که شاید نوع روش تبلیغاتی که به‌کار می‌برند خیلی موفق و مؤثر نباشد. انجام تبلیغات و راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی دارای اصولی است، که باید زیر نظر افراد کارشناس انجام شود. آژانس تبلیغاتی ملکه با داشتن سال‌ها تجربه پر افتخار کاری توانسته است، در عرصه انجام انواع تبلیغات بسیار موفق باشد. شما می‌توانید با کارشناسان آگاه و خبره ما در زمینه تبلیغات با مشاوران این آژانس در تماس باشید، تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین شیوه پروپاگاند برای کسب و کار خود شناسایی کنید و در کار خود پیشرفت نمایید.

نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند، همه یا بعضی از موارد نام برده شده را جزء هدف‌گذاری‌های خود قرار دهد. نکته‌ای که آژانس تبلیغاتی ملکه در هدف‌گذاری‌های خود رعایت می‌کند این است که اهداف تبلیغاتی باید قابل اندازه‌گیری باشند. این آژانس در کمپین‌های خود اهداف را به شکل مبهم  یا کمی و کیفی دنبال نمی‌کند. بلکه در حین کار و در پایان کمپین تبلیغاتی با استفاده از شاخص‌های عددی دقیق، میزان اثرگذاری کار خود را می‌سنجد. بنابراین سنجش کمپین تبلیغاتی تنها از طریق شاخص‌های عددی امکان‌پذیر ‌است.



بیشتر بخوانید:

تبلیغات زرد را بیشتر بشناسید

بازاریابی بین المللی

متن تبلیغاتی سوپرمارکت و فروشگاه

کمپین تبلیغاتی فروشگاه زنجیره ای



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *