سبک های مختلف تبلیغات در اروپا

سبک های مختلف تبلیغات در اروپا


سبک های مختلف تبلیغات در اروپا

سبک های مختلف تبلیغات در اروپا، بیانگر سبک و فرهنگی است، که در کشورهای موجود در این قاره حاکم می‌باشد. متخصصان حوزه‌های تبلیغات و بازاریابی بین المللی، سعی می‌کنند عوامل مختلفی را مانند روش، جاذبه، هدف، پیام و.. را به‌خوبی شناسایی کنند، تا بتوانند یک تصویر کلی از تبلیغات در هر کشوری داشته باشند.

بررسی سبک های مختلف تبلیغات در اروپا

در کشورهای اروپایی، سبک‌های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد. راه ورود به بازاریابی بین المللی، شناخت عوامل مؤثر بر رفتارهای اجتماعی مردم هر کشور است. این عوامل به‌طور مستقیم، از سبک و روش‌های تبلیغات در اروپا تأثیر گذار خواهد بود. در زیر سبک تبلیغات چند کشور اروپایی را با هم بررسی می‌کنیم:

سبک تبلیغات در کشور آلمان

پروپاگاند در این کشور باید روشن، صریح و بدون هیچ ابهامی، همراه با تأکید نیاز بر سازندگی و تولید ارزش باشد. در این شیوه همه چیز باید، شفاف و قاطع بیان شود و این موجب می‌شود، مدیران بتوانند بدون هیچ ابهامی تصمیم بگیرند. آمار بسیار مهم و واقعی است، و هر پیامی مطابق با آمارها، به اطلاع مصرف کنندگان می‌رسد.

استفاده از تأیید و گواهی افراد متخصص و خبره، برای تبلیغ کالا و خدمات بسیار رایج است. از امتیازات و برترهایی که محصولات دارند، از آن به عنوان یک محور تبلیغاتی، برای جلب توجه شنونده یا بیننده به‌کار برده می‌شود. پس لازم است، که محصولات تبلیغی دارای شایستگی‌های ویژه، در مقایسه با محصولات مشابه باشند. مردم آلمان در پروپاگاند، بسیار به جزئیات کار توجه می‌کنند و جنبه‌های علمی و تکنولوژی پیام را، بیش از ارزش منافع خودشان در نظر می‌گیرند. در واقع این تفکر، در هر آلمانی هست که ارزش، کیفیت، خلوص، مشخصات فنی و دوام هر کالا، مهم‌تر از چند مارک قیمت آن است.

سبک تبلیغات در کشور انگلیس

 

سبک های مختلف تبلیغات در اروپا
سبک های مختلف تبلیغات در اروپا

در انگلیس پروپاگاند بسیار فرد گرا است؛ طوری که در آگهی‌‎های تبلیغی خود، بر یک زن یا مرد و یا زن و شوهری بیشتر تمرکز می‌کنند تا بر یک گروه. در تبلیغاتشان این پیام را به مخاطب منتقل می‌کنند، که اگر از این کالا یا خدمات استفاده کنید، نسبت به دیگران برجسته و متمایزتر خواهید بود. معمولاً جوانان هدف و محور آگهی‎‌ها هستند، طوری‎که آنها دارای نیرویی برابر و حتی بیشتر از بزرگسالان نشان می‌دهند، و تأکید بر استقلال جوانان دارد.

این کشور تنها کشور اروپایی است، که در تبلیغات خود دارای فاصله طبقاتی است، و برخی از کالاها برای طبقات پایین تبلیغ می‌شود، کالاهایی که دارای قیمت سنگین باشند، برای این طبقه تبلیغ نمی‌شود. تبلیغات کالاهای سنگین، بسیار ساده بوده و در سطح عمومی منتشر نمی‌شود و فقط برای قشر مرفه ارسال می‌گردد و در رسانه‌ای ویژه آنها نشان داده می‌شود.

تبلیغ در انگلیس بر پایه ارتباط مستقیم قراردارد، که در آن ایجاد ذهنیت و عوامل انگیزشی بسیار مهم است و استفاده می‌شود. متخصصان عرصه تبلیغات در این کشور، ناچارند برای تأثیر گذاری بر ظاهر بی‌تفاوت و خونسرد انگلیسی‌ها، از بذله گویی، استعارات و فکاهی در تبلیغات خود استفاده کنند. آنان سعی می‌کنند، مفاهیم را با طعنه، شوخی، سرگرمی، طنز و سؤال به مخاطب خود انتقال دهند،  که این کار زیرکانه، دقیق و ماهرانه انجام می‌دهند.

سبک تبلیغات در کشور ایتالیا

از جهاتی تبلیغات ایتالیایی و آلمانی، مانند طراحی قوی، علاقه به کیفیت، تکنولوژی و.. به یکدیگر شباهت دارند. تبلیغات در شمال و جنوب ایتالیا با هم متفاوت است. مثلا در شمال ایتالیا در سبک تبلیغاتی خود، از شیوه‌های درام و تئاتری استفاده می‌کنند؛ ولی در جنوب  بیشتر سناریوهای تبلیغاتی، با توجه به احترام پیشکسوتان و تحسین افراد تحصیلکرده است. سابقه تاریخی این کشور در برنامه‌های پروپاگاند آن تأثیر گذاشته است، و نقش‌هایی از مجسمه‌ها ساختمان‌های تاریخی و سنتی و نقاشی‌های در آن دیده می‌شود.

سبک تبلیغات در کشور اسپانیا

تبلیغات در این کشور، بیشتر با استفاده از استعاره‌ها و اشاره‌ها است. مردم اسپانیا خونگرم، اصیل و مهربان هستند،  این خصوصیت نیز در تبلیغات آنها دیده می‌شود. هنوز تعداد زیادی از مردم در اسپانیا هستند، که به سنت‌های اصیل خود پایبندند. افراد سالمند و والدین بسیار مورد احترام بوده و جوانان احترام آنها را بر خود واجب می‌دانند.

تعلق به یک گروه در اسپانیا، موجب ثبات و هویت برای فرد می‌گردد، و در آن گروه‌هایی زیادی به طور جمعی و اشتراکی دیده می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت، که در اسپانیا فرهنگ جمعی حاکم است؛ مفهوم اعتماد به نفس، در مفهوم اعتماد به گروه نهفته است. در تبلیغات این کشور اروپایی، طنز همراه با شوخی و فکاهی جایگاهی ندارد و قطعیت و مثبت گرایی، نقش اصلی در پروپاگاندهایشان دارد.

سبک تبلیغات در کشور فرانسه

 

سبک های مختلف تبلیغات در اروپا
سبک های مختلف تبلیغات در اروپا

اولین و مهم‌ترین اصل در تبلیغات فرانسوی، توجه به فردگرایی و اعتقاد به اصالت انتخاب و استقلال در تصمیم‌گیری است. در تبلیغات فرانسه، جنبه‌های هنری، تئاتر و دراماتیک بیش از هر جای دیگری به چشم می‌خورد. فرانسویان اعتقاد دارند، که همه چیز باید در نهایت تکامل، قدرت و زیبایی و ..باشد و زندگی را نباید در چارچوبی محدود و کوچک زندانی کرد.

در تبلیغات فرانسوی از نواهای عاشقانه، تصویر زنان زیبا به عنوان سمبل و استعاره‌های زیبایی استفاده می‌شود. پیام دهندگان در این تبلیغات، افراد متخصص مسن و خبره هستند؛ که افراد دیگر را راهنمایی می‌کنند. البته استفاده از سمبل‌ها و استعاره‌ها برای کالاهای مصرفی است، ولی در تبلیغ کالاهای صنعتی، به خاطر مفاهیم تخصصی که دارند و نیز مشخصات فنی دوام و عملکرد آنها بدون کنایه و استعاره کاملاً روشن و بی‌واسطه بیان می‌شود.

چند اشتباه در بازاریابی بین المللی

دانستیم که برای انجام تبلیغات، در خارج از کشور خود باید، با روش‌های بازاریابی بین المللی به شکلی حرفه‌ای و تخصصی آشنایی داشته باشیم. اما چند اشتباه، در بازاریابی بین المللی وجود دارد؛ که در صورت انجام آنها پروپاگاند ما با شکست مواجه خواهد شد. به چند مورد اشاره می‌کنیم:

مشخص نکردن دقیق کشوری که می‌خواهند در آن تبلیغ کنند

ممکن است صاحبان کسب و کارهای زیادی، فقط به‌طور کلی بگویند می‌خواهیم، در آسیای شرقی یا اروپا و.. تبلیغ کنیم. اما همان‌طوری‌که گفتیم، هر کشور و حتی هر منطقه‌ای در هر کشوری باید، با توجه به فرهنگ و زبان و آداب رسوم آنها، تبلیغات خود را انجام دهند. بنابراین باید حوزه فعالیت تبلیغاتی باید دقیق مشخص شود.

عدم تمرکز برروی اطلاعات داخلی

باید با تحقیقات گسترده در مورد بازار بین المللی که می‌خواهید به آن ورود پیدا کنید، اطلاعات دقیقی را کسب کنید و بدانید آیا محصول شما با این بازار تناسب دارد یا نه.

عدم مطابقت بازاریابی اینترنتی و فروش در میان کشورهای مختلف

اینکه برندی معروف و یکپارچه باشد، برای فروش مجازی آن مهم است، اما بازارهای مجازی کشورهای مختلف از رویکردهای مختلفی استقبال می‌کنند. مثلا در برزیل کمپین‌های بازاریابی این کشور، در فیسبوک موفق‌تر عمل می‌کنند. اما در آمریکای لاتین، از طریق توییتر مخاطبان بیشتری دارند. بنابراین باید بررسی کنید، که چه نوع بازار مجازی در کشور مورد نظرتان، نتایج بهتری در پی‌خواهد داشت.

استفاده نکردن از رهبران تیم بومی

یکی از رایج‌ترین اشتباهتی که، شرکت‌ها در بازاریابی بین المللی مرتکب می‌شوند، استفاده از کارمندان قوی را که می‌توانند، در این بازارها ورود پیدا کنند را نادیده می‌گیرند. این افراد با شناختی که از کشور خود و شرکت شما دارند، می‌توانند بزرگترین مشکل را ایجاد ارتباطات است، را به خوبی حل کنند. آنها می‌توانند به خوبی دیدگاه‌ها و نقطه نظر‌های بومی را برای شما جمع آوری کنند.

عدم دانش در ارتباط با تشریفات جهانی

بازاریابان معمولاً برای انتشار محتواهای خود، در وب سایت‌ها انتشار مطلب ارسال ایمیل و.. از انواع نرم افزارها استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که این ابزارها همیشه، از بازار پشتیبانی نمی‌کنند. در بازاریابی بین المللی، بازاریاب باید؛ تضمین کند که می‌تواند با مشتریان کشوری که به آن ورود پیدا می‎کند، ارتباط بر قرار کرده و بر آنها متمر کز است. باید نحوه پشتیبانی از زبان مصرف کنندگان، ارسال ایمیل به آنها و.. در نظر بگیرند.

ما در اینجا توانستیم به‌طور خلاصه، مطالبی درباره سبک تبلیغات در اروپا بیان کنیم. اما باید بدانید، مدل بازاریابی و فروش، در اروپا بسیار پیچیده‌تر بوده و نیاز به مطالعات بیشتری درباره سبک مدیریت در اروپا دارد. برای بازاریابی بین المللی باید این را بدانیم، که در قانون شرکت تبلیغاتی در کشوری دیگر با هم متفاوت هستند، که باید با توجه به قوانین آن کشور پیش برویم، تا کار ما جنبه قانونی داشته باشد.

تیم حرفه‌ای و تخصصی، آژانس تبلیغاتی ملکه؛ می‌تواند به بهترین شیوه رؤیای شما را، در انجام تبلیغات و بازاریابی بین المللی داخلی یا خارجی، و رسیدن به موفقیت را به حقیقت برساند. این مرکز معتبر تبلیغاتی، می‌تواند برای شما تولید محتوا به چند زبان زنده دنیا انجام دهند. متخصصان کارآزموده ملکه، با حفظ کنترل کیفیت کار، هزینه‌های تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی سایت شما را، به طرز چشم گیری کاهش دهند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.



بیشتر بخوانید:

تفاوت تبلیغات چین با اروپا

پارادوکس تبلیغاتی 

تاثیر تبلیغات پایدار در افزایش درآمد

قانون شرکت تبلیغاتی در کشور همسایه



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *