با تیتر جذاب فروشتو بیشتر کن

با تیتر جذاب فروشتو بیشتر کن


با تیتر جذاب فروشتو بیشتر کن

مهم‌ترین ابزار نویسنده برای ترغیب کاربران به ادامه خواندن متن، تیتر آن نوشته است. با تیتر جذاب فروشتو بیشتر کن؛ ویترین مطلب شما تیتر شماست، درست مثل ویترین یک مغازه که اول از همه دیده می‌شود. مخاطب شما اول به ویترین نگاه می‌کند و اگر تیتر باعث تحریک و ترغیب شود، ادامه متن را می‌خواند. اگر کار شما در ارتباط با تولید محتوا است و دنبال راهی هستید که مطالب شما بیشتر کلیک بخورد و به دنبال آن فروش بیشتری داشته باشید، باید بلد باشید تیتر زیبا و مؤثر بنویسید و روش‌های عنوان نویسی جذاب را یاد بگیرید.

این روزها اطلاعات مورد نیاز مردم جهان را وب‌سایت‌ها در اختیارشان قرار می‌دهند؛ پس اگر شما استفاده درستی از واژه‌های کلیدی نداشته باشید و سئو را بلد نباشید، مطلب و مقاله شما در فضای بی‌نهایت اینترنت گم شده و اصلاً دیده نمی‌شود. حتماً خیلی برایتان پیش آمده که برای نوشتن مطلبی بسیار زمان گذاشتید اما به دلیل نداشتن تیتر مناسب و جذاب آن‌طور که باید باز‌خوردی نداشته و مورد استقبال قرار نگرفته است. هنگام عبور از کنار دکه روزنامه فروشی آنچه که در نگاه اول نظر شما را جلب می‌کند تیترهای مطبوعات است و با خواندن چند تیتر ساده، اطلاعات زیادی کسب می‌کنید. پس تیتر جذاب درست به اندازه محتوای خوب و انتقال درست پیام در یک نوشته، مهم و حیاتی است.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه یک تیتر

پدر علم تبلیغات در دنیا که به نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی و متن‌های جذاب برای تبلیغات معروف است، فردیست به نام دیوید اُگیلوی. ایشان یک جمله کلیدی دارد که برای نویسندگان محتوا، تبلیغ نویس‌ها و نویسندگان تیترهای جذاب تبلیغاتی بسیار راه‌گشا است: هدف یک پیام یک چیز است و آن هم چیزی جز فروش نیست. ادوارد اشمیت نویسنده قدیمی در مورد نوشتن تیترهای جذاب و نقش تیتر در محتوا می‌گوید: مهمترین وظیفه‌ای که تیتر بر عهده دارد، متقاعد کردن مخاطب است.

در واقع می‌توان گفت تیتر تاج پادشاهی محتواست. شما با یادگیری و افزایش مهارت در نوشتن تیترهای جذاب، می‌توانید میزان کلیک محتوای خود و فروش محصولاتتان را افزایش دهید و جزء آن 11 درصدی باشید که بیش از 100 بار مطالبتان به اشتراک گذاشته می‌شود. لازم به ذکر است که تیتر جذاب و قدرتمند به تنهایی نمی‌تواند دیده شدن و مورد پسند قرار گرفتن یک محتوا را تضمین کند؛ بلکه محتوایی که برای مخاطب تولید می‌کنید هم باید اصیل و مناسب باشد.

خود را جای مخاطب بگذارید و ببینید حاضرید روی تیتری که نوشته‌اید کلیک کنید

 

با تیتر جذاب فروشتو بیشتر کن
با تیتر جذاب فروشتو بیشتر کن

وقتی نوشتن تیتر به اتمام رسید، از خودتان بپرسید که آیا حاضرید روی این تیتر کلیک کنید؟ یعنی خود را جای مخاطب بگذارید و ببینید که تیتر شما چقدر قدرت جذب دارد؟ آیا مخاطب را ترغیب به دنبال کردن مطلب می‌کند یا خیر؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، تبریک میگوییم! شما کارتان را به درستی انجام داده‌اید. اما اگر حس می‌کنید که تیتر کمی نامفهوم است و منظور را به خوبی نمی‌رساند، بهتر است آن را تغییر دهید.

برای نوشتن یک تیتر جذاب لازم است در نشانه‌ گذاری‌، غلط‌های املایی و دستوری، با نهایت دقت عمل کنید

حتی اگر در نوشتن یک عنوان کاراکترهای کمی در اختیار دارید، باید برای ویرایش متن دقت و وسواس زیادی داشته باشید. اگر در متن شما غلط‌ املایی وجود داشته باشد، به چشم مخاطب بی‌سواد دیده می‌شوید. پس قبل از ارسال و پست مطلبتان حتماً تیتر تبلیغ را با دقت بررسی کنید. نشانه‌گذاری‌های زبان فارسی هم خیلی مهم است و ممکن است در معنی متن تغییر زیادی ایجاد کند.

تیتر را به زبان ساده بیان کنید

در ابتدای کار مخاطب را با کلمات عجیب‌ و غریب دلسرد نکنید. از کلمات تخصصی و قلمبه سلمبه‌‌ای که در حرفه و شغلتان وجود دارد هرگز استفاده نکنید. شما نباید عنوان‌های تبلیغاتی را با اصطلاحات سخت بنویسید، با این کار باعث ایجاد حس گیجی و نا امیدی در ‌مخاطب می‌شوید. در عنوان‌ها از زبان ساده استفاده کنید، که برای همه قابل فهم باشد. این کار خواندن ‌عنوان‌ها را آسان‌تر می‌کند. تیتر شما باید آنقدر ساده نوشته شود که انگار مخاطبی که قرار است عنوان را بخواند یک کودک است و باید بتواند دقیقاً متوجه منظور شما بشود. اگر به عمد قصد نداشته باشید که عنوان رازآلودی را بنویسید که حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کنید، باید آنقدر ساده و دقیق بیان کنید که هیچ حدس و گمانی در ذهن مخاطب ایجاد نشود.

در نوشتن تیتر از عنوان‌های مفید استفاده کنید

مفید بودن عناوین در نوشتن یک تیتر جذاب و موفق بسیار مهم است. اگر عنوان محتوای شما سودمند نیست، حتی اگر زمان زیادی برای آن صرف کرده باشید، باز هم نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.

خروج از چارچوب‌ها برای نوشتن یک تیتر جذاب خیلی کارآمد است

کسب آموزش در زمینه تیترنویسی خیلی مهم و لازم است، اما نباید خودتان را در چارچوب‌هایی که دیگران تعیین می‌کنند، گرفتار کنید. نوشتن تیترهای خاص نشان‌دهنده خلاقیت شماست؛ پس از آن هراس نداشته باشید. زیرا این کمک می‌کند فکرتان باز شود و تیترهای جذاب‌تری تولید کنید. برای کسب نتیجه بهتر می‌توانید نظرخواهی کنید مثلاً تیترهایی که به نظرتان کمی عجیب یا حتی مسخره است! را بنویسید و به اطرافیانتان نشان دهید و نظرشان را بپرسید. گاهی همین تیترها منشأ ایده‌های ارزشمندی می‌شود، پس از کنار آن‌ها ساده عبور نکنید.

برای جلب توجه مخاطب و بیننده باید تیتر را با فونت بزرگ بنویسید

 

با تیتر جذاب فروشتو بیشتر کن
با تیتر جذاب فروشتو بیشتر کن

عنوان مطلب خود را با فونت درشت بنویسید که به راحتی دیده شود. هرچه اندازه‌ نوشته بزرگ‌تر باشد، توجه مغز به آن بیشتر می‌شود. پس احتمال خواندن آن بالا می‌رود. اندازه‌ فونت شما باید آنقدر بزرگ باشد که کل عرض صفحه‌ شما را احاطه کند. حتی اگر خوانایی عنوان به خطر نیوفتد، برای این‌که اندازه‌ فونت را بزرگ‌تر کنید، می‌توانید عنوان را در دو سطر بنویسید.

استفاده از آمار و ارقام در تیتر

استفاده از ارقام و اعداد در تیتر، همیشه برای نوشتن تیتر جذاب و جالب توجه کمک کننده است. اگر از آمارهای جالب در تیتر خود استفاده کنید، باعث می‌شود مخاطب برای اطلاع از جزئیات بیشتر، حتما روی لینک شما کلیک کند. مثلاً فرض کنید در یک تیتر شما عنوان را این‌گونه مطرح کنید که: 91درصد از برندها در حال حرکت به سمت بازاریابی دیجیتالی در خانه هستند. این تیتر هم یک آمار جالب است، هم در ذهن مخاطب طرح سؤال می‌کند و او را ترغیب می‌کند که برای دانستن این‌که چگونه می‌تواند بازاریابی دیجیتالی را در خانه انجام دهد، روی لینک شما کلیک کند و مطلب را دنبال کند.

حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزید

حس کنجکاوی در همه آدم‌ها وجود دارد. پس از قدرت خلاقیتتان بیشتر استفاده کنید و تیترهایی بنویسید که مخاطب با دیدنش کنجکاوتر شود. می‌توانید از عنوان‌هایی که قبلاً دیدید و به نظرتان جذاب بوده کمک بگیرید. فرض کنید شخصی به شما بگوید: می‌خواهم یک رازی را به شما بگویم… آیا کنجکاو نمی‌شوید که با حواسی جمع به حرف‌های او گوش کنید تا متوجه شوید آن راز مهم چه بوده؟ پس این نکته کلیدی را فراموش نکنید و تیترهایی بنویسید که حس کنجکاوی مخاطب را فعال کند. زیرا در این صورت مخاطب شما برای خواندن محتوای مقاله شما مشتاق شده و سریعاً روی لینک سایت شما کلیک می‌کند.

مخاطب را وادار به عجله و اضطرار کنید

این روش زمانی استفاده می‌شود که شما قصد فروش یک محصول در زمان کم را دارید یا می‌خواهید به صورت محدود اطلاع رسانی کنید. توصیه می‌شود در موارد دیگر از این روش استفاده نکنید چون ممکن است در ذهن مخاطب شما به عنوان یک دروغگو شناخته شوید و اثر منفی داشته باشد. مثلاً تیتری تحت این عنوان را دقت کنید: آخرین فرصت مشمولان خدمت نظام وظیفه برای معافیت از سربازی

تیترنویسی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جذب مخاطب است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. با رعایت نکاتی که در این مقاله عنوان کردیم می‌توانید تیتر جذاب و بهتری برای محتواهای خود انتخاب کنید. اگر در این زمینه و همچنین سایر بخش‌های تولید محتوا به راهنمایی نیاز دارید، می‌توانید روی کمک کارشناسان آژانس ملکه حساب کنید.



مقالات مرتبط:

انواع بنرهای تبلیغاتی

آموزش صفر تا صد سوشال مدیا

تبلیغات در سالن زیبایی

15 ایده جذاب تبلیغاتی محیطی

تفاوت تبلیغ در سایت و اینستاگرام

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *