بازاریابی | تبلیغات | اصول بازاریابی
امروزه برای موفق شدن در کسب و کار و جذب مشتری، انجام بازاریابی و تبلیغات و دانستن اصول آنها یک امر مهم محسوب میشود، که برای پیشرفت در کار و حتی رسیدن به سطح بازاریابی بینالمللی بسیار مهم است. حال و هوای تجارت دیگر نشان از جهانی شدن آن دارد و فعالیتهای تجاری در سطح گستردهای با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند. در صورتیکه بازاریابی و پروپاگاند اصولی و صحیح انجام شود، مطمئناً تغییرات شگرفی در فروش محصول یا ارائه خدمات شما ایجاد خواهد شد. همه ما میدانیم که اگر کالا و یا خدماتی بدون مشتری و مخاطب باشد، محکوم به شکست خواهد شد. بنابراین تنها راه جلب مخاطب انجام تبلیغات و بازاریابی است، که کلید موفقیت برای هر نوع کسب و کار و تجارت است. بازاریابی و تبلیغات دو مفهومی هستند که با یکدیگر معنا پیدا میکنند. این امری است، که همواره مورد توجه افراد هوشمند و سازمانها قرار گرفته است. خدمات یا محصولات تولید شده را میتوان از طریق تبلیغات و با روشهایی مانند استفاده از رسانههای اجتماعی، اینترنت، رادیو، تلوزیون، روشهای چاپی و… به تعداد زیادی از مردم معرفی کرد. بهوسیله بازاریابی میتوان افراد را به خرید محصول از شرکت مورد نظر و یا انتخاب خدمت تبلیغ شده از یک مؤسسه و.. تشویق نمود. برای این منظور باید مخاطب به درستی شناخته شود. انجام روشهای صحیح تبلیغاتی، سرمایهگذاری بر روی مشتریان و حفظ رضایت آنها و پشتیبانی از خدمات، همگی باید برای موفقیت در بازاریابی مربوط به کسب و کار کاملاً مورد توجه قرار بگیرند.
تعریف و بررسی بازاریابی بین المللی
بازاریابی بین المللی که به آن بازاریابی چند ملیتی نیز میگویند. بازاریابی بین المللی علمی است، که در سطح جهانی گسترش پیدا میکند. در این نوع از بازاریابی، فعالیت تجاری برای رساندن خدمات و کالای تولید شده در یک کشور به مارکتینگ دیگر کشورها به منظور رسیدن به سود و منفعت است. هدف این نوع از بازاریابی و تبلیغات آن، تولید و فروش کالا و خدمات علاوه بر کشور خود در کشورهای دیگر است. به عنوان مثال فورد که یکی از شرکتهای آمریکا است، خودروهایی که در آلمان تولید میکند، به کشورهای دیگر صادر مینماید. نکته قابل ذکر این است که اصول بازاریابی و مراحل آن، برای همه مشاغل و حرفهها تقریباً یکسان بوده و در همه کشورها و بازار آنها قابل اجرا است. تنها تفاوت بین بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی حوزههای فعالیتی آنها (کشورهای مختلف) است.
اولین و مهمترین اصل برای انجام بازاریابی و تبلیغات شناخت گروه هدف است
برای انجام ترویج چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی، شناخت ویژگیهای گروه هدف، برای تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم است. اینکه بدانیم مشتریان ما واقعاً چه افرادی هستند؟ در چه گروه سنی قراردارند؟ میانگین درآمد و تحصیلات آنها چقدر است؟ در چه منطقه جغرافیایی و آب و هوایی زندگی میکنند؟ با بهدست آوردن آگاهی در این موارد، میتوانید به در نظر داشتن تمامی جوانب، پروپاگاند خود را انجام دهید و در بیشتر مواقع موفق میشوید. واقعیت این است که مشتریان یا همان گروه هدف، اهمیتی به محصول شما و شرکتی که آن را تولید کرده است نمیدهند. آنها فقط این جنبه را در نظر میگیرند، که این خدمت یا محصول چقدر میتواند برای آنها مفید باشد و کمک میکند راحتتر زندگی کنند. بنابراین در هنگام انجام پروپاگاند، باید مزایای محصول ارائه شده به روشنی برای مشتریان تبلیغ شود. باید این احساس را در مشتری ایجاد کنیم، که توانستهایم یک کالای بسیار خوب را که نیاز آنهاست ارائه دهیم.
بررسی مهمترین اصول تبلیغات و بازاریابی موفق
همه ما در طول روز از طریق رسانههای مختلف با تبلیغات گوناگونی مواجه میشویم، که به ندرت در ذهن ما باقی میمانند. در این بین تبلیغاتی برای بازاریابی موفق میشوند که چند اصل اساسی در آنها رعایت شود:
تبلیغ باید جذاب باشد و مخاطب را به مشارکت وادار کند
در صورتیکه یک آگهی تبلیغاتی برای بزرگسالان باشد ولی توجه کودکان را نیز جلب کند، مشخص است که از اصول قوی برای ساخت این تبلیغ پیروی شده است. یک پروپاگاند موفق، مخاطبان را فعال میکند و آنان را تشویق به انجام کاری مانند شادی و لبخندزدن، رفتن به فروشگاه و یا حتی وادار به فکر کردن درباره محصول مینماید.
تبلیغ نباید موجب انتقال اطلاعات بدیهی شود و باید از قواعد محصول تبلیغ شده فراتر رود
اگر پروپاگاند اطلاعاتی را منتقل کند که مشتری خود آنها را میداند، تبلیغ نادیده گرفته خواهد شد. تبلیغات باید خلاقانه و شگفتانگیز باشد. و از الگوهای رایج و معمول انجام آگهی فراتر رود، تا معرفی محصول به امری غیر منتظره و جالب تبدیل شود. معرفی محصول باید به شکلی متمایز با کالا و خدمات مشابه باشد و متفاوت و برجستهتر از آن چیزی باشد که مشتریان از محصول یا خدمات انتظار دارند.
تبلیغات باید سبب برانگیختن واکنش احساسی، تحریک حس کنجکاوی و ایجاد شگفتی در مشتری شود
بازاریابی تبلیغات با نشان دادن اینکه این محصول یا خدمت، میتواند سبب رفع نیازی اساسی در افراد گردد، باید موجب برانگیختگی احساسی شود. مشتری را با اشتیاق به بررسی بیشتری وادار کند، تا بخواهد اطلاعاتی را درباره محصول کسب کند. پروپاگاند موفق باید عنوانی جذاب داشته و تصاویری شگفتانگیز و ترفندهای غیرعادی در آن بهکار رود، تا مخاطب را حیرتزده کند.
کسب و کارهای زیادی برای پروپاگاند محصول و خدمات خود، از فعالیتهای تبلیغاتی مختلفی استفاده میکنند. آژانس تبلیغاتی ملکه با داشتن سالها تجربه پر افتخار کاری، همواره توانسته است، کمپینهای تبلیغاتی و جوانب مربوط به بازاریابی شرکت و فعالیتهای تجاری زیادی را به بهترین شیوه مدیریت کند. با سپردن کار تبلیغاتی خود به آژانس معتبر ما، شما میتوانید بر جنبههای دیگری از کسب و کار خود تمرکز کنید و دیگر نگران چگونگی جذب مشتری و نگه داشتن این مشتریان برای کار خود نباشید. ما با تقسیمبندی تمامی فرایند مربوط به توزیع خدمات یا محصول، در مراحل مختلف و انجام کار اصولی و دقیق بر روی هر مرحله آن را اداره میکنیم.
روشهایی که برای موفقیت در تبلیغات و بازاریابی بینالمللی باید رعایت شود
تمامی اصولی که برای انجام پروپا گاند داخلی باید رعایت شوند، در بازاریابی بین المللی هم باید مورد توجه قرار داد. یکی از عوامل بسیار مهم برای انجام بازاریابی بینالمللی، آگاهی از قوانین تجاری متفاوت در هر منطقه است، که بیتوجهی به این مورد مشکلساز خواهد شد. آشنایی با زبان کامل کشور یکی از عوامل مهم برای ایجاد روابط بیشتر با شرکای تجاری در مارکتینگ است. انجام تبلیغات موجب شناخت برند و محصول شما میشود. بنابراین در بازاریابی بینالمللی باید کاملا به تمامی جزئیات محصول و خدمات آگاهی داشته باشید، تا بتوانید به همه سوالاتی که در قراردادهای تجاری پرسیده میشوند، به شکل قانع کنندهای پاسخ دهید. برای پیشرفت در کار بازاریابی بینالمللی، باید روز به روز کیفیت خدمات و محصولات بهتر شود، تا بازاریابان بتوانند هر چند وقت یکبار با تمرکز بر روی گزینههای مثبت جدید آنها، فعالیت تبلیغاتی انجام دهند و قراردادهای تجاری جدیدی را هم منعقد کنند.
تبلیغات و انجام بازاریابی برای بیشتر صاحبان مشاغل، رکن اساسی کسب و کار آنها برای افزایش فروش و تعداد مشتری محسوب میشود. تبلیغات و بازاریابی به قدری قدرت دارد، که هر ساله شرکتهای بزرگ و موفق زیادی هزینههایی را برای انجام آن اختصاص میدهند، تا بتوانند خدمات و محصولات خود را به گروهای هدف زیادی معرفی کنند. انجام ترویج خود برای فعالیت تجاری آنها اعتبار کسب میکند و میتوانند نسبت به رقبای خود پیشرفت بیشتری داشته باشند. بهترین شیوه برای برقراری ارتباط با مشتری انجام تبلیغات اصولی و هوشمندانه است. پروپاگاند خوب این امکان را برای مشتری فراهم مینماید، که تا بتواند محصول با کیفیت و مفید را از میان محصولات تقلبی و فیک انتخاب کند.
مقالات مرتبط:
فروش شخصی در بازاریابی بین المللی
بدون دیدگاه