اصول تبلیغات در اینستاگرام

اصول تبلیغات در اینستاگرام


اصول تبلیغات در اینستاگرام

برای آشنایی با اصول تبلیغات در اینستاگرام لازم است بدانید تا سال 2017 درآمد تبلیغات اینستاگرامی در جهان، تا بیش از 2.5میلیارد داشته است، این یعنی بیش از 10 درصدِ کل درآمد تبلیغاتی فیسبوک! در تجارت هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد، اما کارهایی هست که از طریق آن‌ها می‌توانید شانس موفقیت را افزایش دهید. رشد و توسعه‌ اینستاگرام برای اهداف کسب‌ و کار شما بسیار پر اهمیت است.

کاربران اینستاگرام

پایه‌ جمعیتی اینستاگرام جوان‌تر از فیسبوک است. در میان کاربران اینترنتی 28 درصدشان در اینستاگرام فعال هستند. نکته‌ قابل توجه این است که زنان و نوجوانان بخش وسیعی از کاربران اینستاگرام را تشکیل می‌دهند. در فیسبوک نیز زنان بیش از مردان حضور دارند و گرو‌ه‌های سنی عمده‌ی آن بین 18 تا 29 سال و 30 تا 49 سال است.

قالب‌های تبلیغات اینستاگرامی

تبلیغات عکسی: صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از طریق تصویرسازی‌های زیبا خودشان را معرفی کنند.

تبلیغات ویدئویی: تبلیغات ویدئویی نیز همان کیفیت بصری همه ‌جانبه‌ را دارند که تبلیغات تصویری در اینستاگرام ایجاد می‌کنند و علاوه بر این قابلیت ‌جلوه‌های تصویری، صدا و حرکت نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تبلیغات چرخشی: تبلیغات چرخشی از تبلیغات تصویری، عمیق‌تر هستند. افراد می‌توانند با کشیدن انگشت به طرفین روی این نوع آگهی‌ها، عکس‌های بیشتری ببینند و با لمس یک دکمه‌ به وب‌سایتی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

چطور از اینستاگرام برای اهداف تجاری استفاده کنیم؟

اینستاگرام برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به ‌عنوان یک اپلیکیشن تصویر دیجیتال عمل می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا عکس‌ها و ویدئوها را با سایر کاربران اینستاگرام به ‌اشتراک بگذارید. کاربران با آدرس ایمیل خود در اینستاگرام ساین‌آپ و اطلاعات پایه را در مورد خود وارد می‌کنند. بعد هم عکسی را روی پروفایل خود می‌گذارند. از سال 2012 می‌توان از طریق مرورگر وب هم وارد اینستاگرام شد. کاربران می‌توانند به ‌طور مستقل از اپلیکیشن، از طریق وب پروفایل اینستاگرام را ایجاد کنند.

مواردی که در تبلیغات اینستاگرامی مهم است

 

اصول تبلیغات در اینستاگرام
اصول تبلیغات در اینستاگرام

گذاشتن عکس‌های قوی و طبیعی

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است برای اشتراک‌گذاری عکس. به همین دلیل بر پایه‌ مسائل بصری استوار است. تنها موردی که میان همه‌ حساب‌های کاربریِ موفق و محبوب در اینستاگرام مشترک است، عکس‌های خارق‌العاده‌شان است. برای این‌که تبلیغات اینستاگرامی‌ به افزایش فروش، ترویج و شهرت برند شما کمک کند، استفاده از عکس‌هایی با کیفیت بالا ضرورت دارد. عکس‌هایی که با پست‌های دیگر ترکیب می‌شوند، طوری که گویا یکی از پست‌های خود آن‌ها است، باعث می‌شوند که کمپین تبلیغاتی‌ شما جلوه طبیعی پیدا کند. بنابراین، کاربران اینستاگرام به جای اینکه به سرعت از عکس‌های‌ شما عبور کنند، با دقت آن‌ها را تماشا کنند.

از برندینگ بکاهید

پست‌ها نباید به بازدیدکنندگان این حس را منتقل کنند که قصد دارید مستقیما چیزی را به آن‌ها بفروشید. با این‌که قرار دادن لوگوی‌ برندتان روی عکس‌ها بسیار وسوسه ‌انگیز است، نباید بگذارید که برند روی عکس سایه بیاندازد. بلکه این عناصر خلاقانه‌ عکس‌ است که باید برند یا محصول‌ شما را معرفی کنند. اگر قصد دارید که لوگوی‌تان را در تبلیغات‌تان بگنجانید، این کار را ماهرانه انجام دهید. در غیر این صورت، یک عنصر سمبولیک یا یک رنگ شاخص برای برندسازیِ به ‌یادماندنی، اما نه خیلی غالب، برای برندتان انتخاب کنید.

نوشته‌ درون عکس‌ هرچه کمتر باشد، بهتر است

هرچه تبلیغات شما مانند یک پست واقعی به نظر برسد، احتمال این‌که بازگشت سرمایه‌‌‌ را بیش از حد متوسط مشاهده کنید، افزایش خواهد یافت. اینستاگرام اصولا بر پایه‌ عکاسی است. پس به آن به چشم شبکه‌ای اجتماعی برای هنر بنگرید. اگر به 10حساب کاربری برتر اینستاگرام در سال 2015 سر بزنید، جز آن‌هایی که متعلق به افراد مشهور است، به ندرت متن در آن‌ها مشاهده می‌کنید و تنها درون تعداد اندکی از آن‌ها لوگو وجود دارد.

کوتاه بنویسید

مصرف‌کنندگان و کاربران شبکه‌های اجتماعی برای مدت زمان کوتاهی به مطلب یا عکسی توجه می‌کنند. کار شبکه‌های اجتماعی رساندن مقدار ثابتی خبر به کاربران با کمترین نیاز به مطالعه است و اینستاگرام از این قضیه مستثنی نیست، حتی می‌توان گفت اینستاگرام مکانی است که کاربران آن کمترین تمایل را به «خواندن» دارند. پس تصاویرتان نباید خیلی نوشته داشته باشند، متن همراه عکس یا همان کپشن نیز نباید طولانی و خسته کننده باشد. به خاطر داشته باشید هر چه کمتر، بهتر. کپشن‌های اینستاگرامی نباید از حدود 40 کاراکتر بیشتر باشند. قانون محدودیتِ 20 درصدی متن‌های درون هر عکس که در تبلیغات فیسبوکی وجود دارد، در اینستاگرام اعمال نمی‌شود. به این دلیل که اینستاگرام می‌داند که عکس‌هایی که با نوشته پر شده‌اند، بازدیدکنندگان زیادی نخواهند داشت. به عبارتی این یک قانون نانوشته است. انجام کارهای تبلیغاتی مربوط به کسب و کارتان را با خیالی آسوده با بالاترین بازدهی به آژانس تبلیغاتی ملکه بسپارید.

تبلیغات آزمایشی انجام دهید

 

اصول تبلیغات در اینستاگرام
اصول تبلیغات در اینستاگرام

یکی از عواملی که باعث شده است تا اینستاگرام به پلتفرمِ مناسبی برای کسب‌وکار تبدیل شود، این است که فیسبوک عاقلانه تصمیم گرفت تا اینستاگرام را به روند تبلیغاتیِ ساده و مؤثرِ خودش اضافه کند. بعضی صاحبان کسب‌وکار ممکن است فرض کنند که می‌توانند کارهای موفق قبلی را کپی و تکرار کنند. این کار ممکن است گاهی جواب بدهد، اما بهتر است پیش از اینکه سرمایه خود را خرج دست‌یابی به تمام مخاطبانتان کنید، ابتدا تبلیغات‌ را امتحان کنید. شما باید بدانید که مخاطبان در اینستاگرام چه مواردی را می‌پسندند و چه مواردی را نادیده می‌گیرند. حتی اگر همان مخاطبان جوانِ فیسبوکی‌ را دارید، تضمینی نیست که همان کارهای سابق در اینستاگرام هم جواب دهند. چند کمپین کوچک راه بیندازید تا بهتر متوجه شوید که چه عواملی، واکنش‌های مثبتی در پی دارند.

لینک‌دادن به سایر پلتفرم‌ها

از آنجاکه اینستاگرام بخشی از ابر شرکت فیسبوک است، لینک‌دادن حساب اینستاگرام با صفحه فیسبوک ساده است. این کار برای ایجاد فرانت متحدی از محتوا و نیز کمک به کاربران جهت یافتن دوستانی که از هر دو سرویس اینستاگرام و فیسبوک استفاده می‌کنند، مفید است. عکس‌های اینستاگرام را می‌توان مستقیما و به طور خودکار با فیسبوک، تامبلر، فلیکر، توییتر و سوارم به‌اشتراک گذاشت و بدین‌ترتیب طرفداران می‌توانند محتوای شما را در هر شبکه‌ای که بیشتر از آن استفاده می‌کنند مشاهده کنند. همچنین، دایرکت هم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پیام‌های خصوصی را مستقیما برای کاربران ارسال کنید. ریشه‌ تفاوت رفتار در دو شبکه‌‌ی اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک، مرتبط با ماهیت هر کدام از آن‌ها است: اینستاگرام روی عکس‌ها و ویدئوها متمرکز است، در حالی که محتوایی که در فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شود، از نظر نوع قالب‌، ترکیبی‌تر و گسترده‌تر است. احتمال وابستگی افراد به یک برند در اینستاگرام دو برابر بیشتر است. اینستاگرام به ازای هر دنبال‌کننده 58 بار بیشتر از فیسبوک وابستگی و فعالیت به همراه دارد.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

در اینستاگرام استفاده از هشتگ‌ها بسیار مهم هستند. تبلیغات اینستاگرامی شما باید مانند بخشی از جریان طبیعی پست‌های اینستاگرامی به نظر برسند. پس هشتگ‌ها را به پست‌های‌ خود اضافه کنید. هشتگ‌‌گذاری یک ضرورت است. پست‌هایی  با 11 هشتگ، بیشترین تبادلات را داشته‌اند. علاوه بر استفاده از چند هشتگ، توجه کنید که حتما از واژه‌های صحیح استفاده کنید.

استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربران

اعتماد واژه مهمی است و تنها موردی است که شما به آن نیاز دارید تا بفهمید که آیا تبلیغات منبعی پایدار و بلند مدت برای رشد و توسعه‌ کسب‌ و کارتان هست یا خیر. چگونه می‌توان با استفاده از تبلیغات‌ اعتماد ایجاد کرد؟ محتواهای تولید شده توسط کاربران دقیقا راهی است که می‌توانید از طریق آن اعتماد ایجاد کنید و به فروش بیشتر دست پیدا کنید. دو قالب تبلیغاتی که بیشترین اعتماد را جلب می‌کنند، «توصیه‌های آشنایان» و «نظرات آنلاین مصرف‌کنندگان» است. با انتشار عکس‌های مشتریان می‌توانید از هر دوی این روش‌ها بیشترین بهره را ببرید.

بدون استراتژی پست نگذارید

پس از ساخت حساب کسب‌وکار، باید بدانید که چطور تصویر مناسبی از شرکت خود ارائه کنم؟ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام چطور انجام می‌شود؟ چه چیزهایی را می‌توانم به مشتریان بالقوه خود نشان دهم؟ قرار است پست‌ها را با چه کسانی به ‌اشتراک بگذارم؟ با بازار هدف خود چطور صحبت کنم؟ برای اینکه بدانید چطور می‌توانید راهبرد محتوایی مناسب را انتخاب کنید، برند خود را در اینستاگرام با موفقیت به نمایش در بیاورید، گروه کاربران مورد نظر خود را مستقیما هدف بگیرید و آن‌ها را به فالورهای خود تبدیل کنید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *