آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ

آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ


آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ

آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ شامل تمامی تلاش‌های بازاریابی است؛ که به‌وسیله اینترنت و ابزارهای آنلاین انجام می‌گیرد. کسب و کارهای مختلف، با استفاده از انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ که شامل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، وب سایت، موتورهای جستجو و… سعی می‌کنند، ارتباط خود را با مشتریان فعلی حفظ کرده و با جذب کردن مشتریان بالقوه، آن‌ها را به مشتریان بالفعل تبدیل نمایند. اینترنت با سرعتی باور نکردنی، در دنیای امروز ما نفوذ کرده و روز ‌به روز هم در حال گسترش است. پیشرفت اینترنت، اهمیت دیجیتال مارکتینگ را بیشتر کرده و بازار کسب و کارها نیز گسترده‌‍‌تر شده است. مردم دائم با اینترنت و دنیای مجازی سر و کار دارند و حداقل هر فردی یک یا چند بار، خرید اینترنتی انجام داده است. بنابراین، هدف دیجیتال مارکتینگ این است، که با ایجاد پیام مناسب و تأثیرگذار برای مخاطب هدف، موجب درگیر شدن آن‌ها با کسب و کار ما شود. آشنایی مخاطبان با محصولات ما، موجب افزایش فروش و افزایش قدرت برند می‌شود. رساندن پیام‌های تبلیغاتی درست، در زمان و مکان مناسب، چیزی است که بهترین مارکترهای دنیا، به‌دنبال انجام آن هستند. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال؛ کانال یا روشی است که به‌وسیله آن می‌توان، انواع محصولات و خدمات تولید شده را از طریق اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی، ترویج و تبلیغ نمایند.

دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش‌های قدیمی بازاریابی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت اصلی که میان این دو روش بازاریابی وجود دارد، این است که روش‌های بازاریابی آنلاین، فقط از طریق کانال‌های دیجیتالی انجام می‌شود. همین امر خود سبب می‌شود، اطلاعات، ابزار و کنترل بیشتر و بهتری را برای تحلیل بازدهی کمپین بازاریابی، در اختیار بازاریاب قرار دهند. در واقع بازاریابی دیجیتال، با استفاده از کانال‌های اجتماعی مختلفی، که مشتریان بیشتر وقت خود را در آن‌جا صرف می‌کنند، شکل گرفته و معنا پیدا می‌کند. انواع وب سایت‌ها، تبلیغات دیجیتال، بروشورهای آنلاین، بازاریابی ایمیلی و… طیف وسیعی از روش‌های دیگر را می‌توان، زیر مجموعه‌ای از بازاریابی دیجیتال قرار گیرند.

ابزارهایی که دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده می‌کند شامل:

 

آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ
آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ
  • وب سایت
  • کتاب‌های الکترونیک
  • پست‌های بلاگ
  • ابزارهای تعاملی
  • اینفوگرافیک
  • شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس بوک، توییتر…..
  • بروشورهای آنلاین
  • فضاهای فیزیکی
  • موارد مربوط به برندینگ مانند فونت، لوگو و…

روش‌هایی که دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارهای خود برای تبلیغات انجام می‌دهد شامل:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو
  • بازاریابی ربایشی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی پورسانتی
  • بازاریابی شبکه اجتماعی
  • بازاریابی اینترنت
  • پرداخت به ازای کلیک
  • بازاریابی بومی
  • بازاریابی ایمیلی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • بازاریابی موبایلی
  • بازاریابی از طریق پیامک
  • استندهای دیجیتال تعاملی
  • روابط عمومی آنلاین پی آر

اهمیت یادگیری آموزش دیجیتال مارکتینگ

همان‌طورکه همه ما می‌دانیم، اینترنت و ابزارهای وابسته به آن بهترین روشی است، که برای بازاریابی و تبلیغات می‌توان انجام داد. اگر می‌خواهید؛ در کسب و کار خود پیشرفت کرده و سود زیاد نصیب‌تان شود، از بازاریابی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. بازاریابی دیجیتال مارکتینگ؛ در واقع نوعی سرمایه‌گذاری در کار است. از طریق تولید محتوای هدفمند، که یکی از بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتالی است، می‌توانید مشتری خود را جذب کنید. اگر خودتان روش‌های دیجیتال مارکتینگ را بلد باشید که خیلی خوب است، در غیر این‌صورت باید از مراکز متخصص در این کار مانند، آژانس تبلیغاتی ملکه کمک بگیرید. کارشناسان متخصص در این شرکت، با اشراف کامل برروی تمامی دارایی و تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند، به خوبی برای انواع حرفه و کسب و کار در این زمینه‌ها، بازاریابی دیجیتالی انجام دهند. بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل؛ به‌دلیل درگیرهای کاری که دارند، نمی‌توانند خیلی خود را درگیر انجام کارهای دیجیتال مارکتینگ کنند. بنابراین ناچارند از روش‌های تبلیغاتی قدیمی، که تا حدی منسوخ شده و دیگر کارایی کمی دارد، برای بازاریابی استفاده کنند. روش‌های قدیمی دیگر، اتلاف هزینه و زمان است. بازاریابی دیجیتالی نیاز اصلی هر کسب و کاری است، که به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و قسمت جدایی‌ناپذیر از آن است. مدیران آژانس تبلیغاتی ملکه؛ با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و در نظر گرفتن نیاز تمامی مشاغل به دیجیتال مارکتینگ، این امکان را فراهم کرده‌اند، تا تمامی افراد در هر حرفه و شغلی که فعالیت می‌کنند، بتوانند با هر بودجه‌ای، به بهترین نحود با توجه به نوع کار و میزان سرمایه خود، بازاریابی دیجیتالی را به شکلی حرفه‌ای و تخصصی، برای فعالیت اقتصادی خود انجام دهند. توصیه می‌شود، در هر کسب و کار آنلاین، برای جذب ترافیک از طریق تولید محتوا، سئو و شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید. برای رسیدن به موفقیت پایدار از تخصص و کار آزمودگی کارشناسان ما، در آژانس تبلیغاتی ملکه بهرمند شوید و این فرصت استثنایی را برای مشاوره با این مهندسان خبره در این شرکت از دست ندهید.

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ

برخلاف روش‌های بازاریابی آفلاین (شیوه‌های سنتی بدون استفاده از اینترنت مانند رادیو، روزنامه، تلویزیون…)، در بازاریابی دیجیتالی می‌توان، نتایج حاصل از کار را به‌صورت لحظه‌ای و با اطمینان بیشتری بررسی کرد. به عنوان مثال برای بررسی وب‌ سایت، می‌توان تعداد دقیق افرادی‌که از سایت ما بازدید کرده‌اند، از کجا وارد سایت شده‌اند، از چه وسیله‌ای برای بازدید سایت استفاده کرده‌اند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند، کانال مؤثر و مفیدتر برای بازاریابی را تشخیص دهید و روی آن بیشتر هزینه کرده و وقت صرف کنید. در حالی‌که در بازاریابی‌های آفلاین، پیش بینی و دانستن این موارد بسیار دشوار است. با مشاهده و آنالیز رفتار کاربران، می‌توان اقدامات لازم را برای افزایش فروش و بهبود روند کار بازاریابی و تبلیغات انجام داد.

آنالیز عملکرد محتوا و جمع‌آوری لیدlead

 

آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ
آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ

با این روش به‌صورت دقیق می‌توانید بفهمید، چند نفر آن را دیده‌اند و حتی اطلاعات تماس افراد علاقه‌مند را، به‌وسیله یک فرم (لید) جمع‌آوری کنید. به عنوان مثال، می‌توانیم بفهمیم در دیجیتال مارکتینگ ما، مخاطبان بیشتر با استفاده از کدام تبلیغ، خرید خود را انجام داده‌اند. آیا سرچ در گوگل بوده یا سایت خبری یا اینستا گرام و… با اندازه‌گیری میزان اثرگذاری این روش‌های مختلف می‌توانیم سریع، بهترین و مؤثرترین تاچ پوینت (کانال ارتباط با مشتری) را انتخاب کرده و با اولویت‌بندی آن‌ها، تبلیغات و سرمایه‌گذاری خود را انجام دهیم.

برای به نتیجه رسیدن دیجبتال مارکتینگ چقدر زمان نیاز است؟

موفقیت در بازاریابی دیجیتالی، به نوع کسب و کار، تخصص، انرژی که برای انجام کار صرف شده است بستگی دارد. در صورت استفاده از استراتژیهای درست، هوشمندانه، ارائه و انتشار محتواهای مؤثر دیجیتالی، می‌توان بین 6 ماه تا یک‌سال، به نتیجه قابل قبولی رسید. در دیجیتال مارکتینگ، می‌توانیم با اندازه‌گیری سریع نتایج هر اقدام و انجام کارهای اصلاحی برای بهبود روند فعالیت بازاریابی، به موفقیت‌های بزرگی در بازاریابی دیجیتالی رسید.

برای انجام دیجیتال مارکتینگ چقدر بودجه و هزینه مورد نیاز است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه‌ها، کاملاً بستگی به شیوه‌هایی دارد، که می‌خواهید برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود به‌کار ببرید. این کار وابسته به نوع کسب و کار و حرفه شما است. به عنوان مثال بازاریابی دیجیتالی که در زمینه تبلیغ سفرهای هوایی انجام می‌شود، با دیجیتال مارکتینگی که برای لباس ایمنی انجام می‌گیرد، بسیار متفاوت خواهد بود.

بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ؛ پیشرفته‌ترین نوع بازاریابی برای جذب مشتری است، که با استفاده از ابزارهای دیجیتال، مراحل جذب مشتری، فروش و وفادارسازی مشتری را برای ما راحت و قابل دسترس می‌کند. در بازاریابی دیجیتال، هر چیزی که مشتری به آن نیاز دارد، ما از آن آگاه هستیم. با آنالیز کردن رفتار مشتریان، به خوبی می‌توانیم متوجه شوم، آن‌ها دقیقاً چه می‌خواهند. با دانستن اطلاعات ارزشمندی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ  می‌توانیم، تبلیغاتی بسیار هدفمند انجام دهیم.



مقالات مرتبط:

6 روش موثر تبلیغاتی

4 سایت برتر بازاریابی بین المللی

چگونه در اینترنت تبلیغ موثر کنیم؟

10 نکته در تبلیغ موثر



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *