تبلیغات زرد را بیشتر بشناسید

تبلیغات زرد را بیشتر بشناسید


تبلیغات زرد را بیشتر بشناسید | محتوای زرد چیست؟

برای انجام تبلیغات خوب و ماندگار که برای مخاطب مفید بوده و موجب جلب اعتماد او شود، باید بدانیم که چطور تبلیغ کنیم؟ برای رسیدن به این هدف باید محتوای زرد را بیشتر بشناسید؛ تا با شناخت این نوع از پروپاگاندا بتوانید تبلیغاتی اصولی، برای کار و فعالیت اقتصادی خود انجام دهید. محتوای زرد با بزرگ‌نمایی کردن حواشی و خبرها درباره یک موضوع که ممکن است؛ شامل دنیای سیاست، زندگی خصوصی خواننده‎‌ها و ورزشکاران معروف، بازیگران، حوادث و علوم ماورالطبیعی و جنجال در سایر عرصه‎‌ها را منتشر می‌کنند.

در چند سال اخیر علاوه بر دنیای ورزش، سینما و تلویزیون محتوای زرد به فضای تبلیغات کسب و کار وارد شده و بعضی از برندها برای گسترش کسب و کار خود و بیشتر کردن فروش، به این نوع از تبلیغات روی آورده‌اند. محتوای زرد در شبکه‌های اجتماعی دارای بیشترین بازخورد است. تولیدکنندگان این محتوا برای انجام تبلیغات، از علاقه مردم و کنجکاوی آنان برای سرک کشیدن در زندگی دیگران، به منظور پر بازدید کردن رسانه یا شبکه اجتماعی خود استفاده می‌کنند.

محتوای زرد را چگونه تولید می‌کنند؟

تولیدکنندگان این نوع از محتوا، علاوه بر در نظر گرفتن سایر نکات به‌طور کلی برای تبلیغات خود به دو اصل توجه می‌کنند:

  • حاشیه‌سازی
  • بزرگ‌نمایی

در محتوای زرد با استفاده از تیترها و عکس‌های خاص و جذاب، توجه کاربران را جلب کرده و احساسات آن‌ها را برمی‌انگیزند. با منتشر کردن اخبار جنجالی و حوادث خشونت‌آمیز به حریم خصوصی افراد وارد می‌شوند. حال این سؤال مطرح می‌شود؛ که افرد چگونه اخبار و اطلاعات زرد را تهیه می‌کنند؟

با روی‌دادن یک حادثه تلخ یا فاجعه‌آمیز که احساسات بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، این رسانه‌ها سعی می‌نمایند احساسات مخاطب را بیشتر شعله‎‌ور کنند. تولید محتوای زرد در هر جامعه‌ای متفاوت با یکدیگر است. تولید این نوع از محتوا کاملاً به رفتار افراد معروف مانند خوانندها، بازیگران، ورزشکارن و چهره‌های معروف علمی و سیاسی بستگی دارد. این نوع از رسانه‌ها با استفاده از تکنیک‌های خاصی، جنجال به پا کرده و همانند پخش ویروس، شایعه را در میان افرد جامعه پخش می‌کنند.

چگونه محتوای زرد برای تبلیغات مورد استقبال قرار می‎گیرد؟

 

تبلیغات زرد را بیشتر بشناسید
تبلیغات زرد را بیشتر بشناسید

اخیراً محتوای زرد وارد کسب و کار و حتی تبلیغات صدا و سیما شده است. بسیاری از فعالیت‌های تجاری و افراد، برای محبوبیت و شناخته شدن از این نوع محتوا استفاده می‌کنند. با استفاده از پروبال دادن به خبر و حاشیه‌سازی‌هایی در مورد آن موضوع، می‌توانند برای چند ثانیه احساس و توجه مخاطب را به خود جلب کنند. تولید این نوع از محتوا براساس نیازهای جامعه انجام می‌گیرد. با به‌وجود آمدن یک حادثه یا جریان در میان مردم، با استفاده از خبرهای جنجالی حول محور آن توجه مخاطب را جلب کرده و از این طریق تبلیغات مورد نظر خود را انجام می‌دهند.

نوع تبلیغات زرد چگونه است؟

روش کار این رسانه‌ها آن‎چنان پیچیده هم نیست؛ اما دارای برنامه‌ریزی بوده و به‌صورت حساب شده است. تبلیغات در این رسانه‌ها با تمرکز بر روی احساسات مخاطبان و حاشیه‌سازی‌ها است. با استفاده از جنجال آفرینی خبری، تحریک عواطف و استفاده از گرایش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی افراد و عقاید آن‌ها برای جذب مخاطب، به منظور رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. رسانه‌های زرد هیچ وقت واقع‌گرایانه و منصفانه خبررسانی نمی‌کنند و برای فروش و جذب مخاطب بیشتر از مطالب تند، افراط گرایانه، سرگرم کننده، احساسات برانگیز، غیرجدی و تأثیرگذار را در محتوای تبلیغاتی خود استفاده می‌نمایند.

محتوای زرد در تبلیغات برای کسب و کارهای آنلاین

امروزه شبکه‌های اجتماعی جزء جدایی ناپذیر زندگی روزمره انسان‌ها شده‌اند و هر چند وقت یکبار، سر و کار ما به این شبکه‌ها می‌افتد. وجود همین پست‌ها و پیام‌های زرد، برای اکثریت مخاطبان رسانه‌های اجتماعی جذاب و دیدنی است. به‌طوری‌که دیده می‌شود مخاطب اخبار وقایع و رخدادهایی را پیگیری می‌کند، که شاید برای او چندان مفید نبوده و کارایی نداشته باشد، ولی بسیار سرگرم کننده و جذاب است. در شبکه‌های اجتماعی هستند کسب و کارهایی که از طریق یک رویداد یا اتفاقی خاص خلق می‌شوند و یا بلعکس از بین می‌روند. فعالیت‌ها و مشاغلی هم برای زنده ماندن مجبورند به عمد حاشیه‌سازی کنند و یا با جمعیت مردم درباره خبری همسو شوند.

برای کسب و کار خود با استفاده از محتوای زرد چطور تبلیغ کنیم؟

 

تبلیغات زرد را بیشتر بشناسید
تبلیغات زرد را بیشتر بشناسید

اکثر کسب و کارها و برندها باید خواسته یا ناخواسته برای خود هویتی را به‌وجود بیاورند. این هویت از طرف بعضی از مشاغل مدیریت می‌شود و از طرف بعضی دیگر به حال خود رها شده و جامعه در مورد آن تصمیم گیری می‌کند. بهترین و مناسب‌ترین زمان برای انجام تبلیغات و تولید محتوای زرد، برای کار و فعالیت تجاری ورود به یک حاشیه و همسویی کردن با آن رخداد و خبر، همگام با هویت برند و کسب و کارمان است. مثال‌هایی که می‌توان در این زمینه  آورد این است که:

  • در حوزه مد و فشن می‌توان با استفاده از خبر نه چندان موثق پاره شدن بندکیف یا کفش فلان بازیگر در مهمانی و در جای دیگر، در همین راستا برند خود را به مخاطبان معرفی نمایند.
  • یا کسب و کاری در زمینه حفظ محیط زیست فعال است، می‌تواند با استفاد از خبرهای که در رابطه با آتش‌سوزی‌ها مخابره می‌شود، برای معرفی محصولات خود که به کاهش تولید آلاینده‌ها کمک می‌کند استفاده کند.

باید توجه داشت که خبر زرد ارتباطی با موضوع تبلیغاتی محصول و خدمات ما داشته باشد. اگر محتوای زرد ما بی‌ارتباط با برند تبلیغاتی باشد، در واقع فقط منابع و زمان خود را به هدر داده‌ایم. کسب و کارهای آنلاین بر اساس جامعه هدف خود و هویتی که دارند و فضاهایی که مشتریان آن‌ها در آن‌جا هستند، باید محتوای زرد و سرگرم کننده خود را برای پروپاگاندا تولید کنند. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این موقعیت‌ها بدون دانش خاص خود و برنامه‌ریزی دقیق ممکن است، لطمه شدیدی به کسب و کارها وارد کند و حتی برندها را تا مرز نابودی بکشاند.

آژانس تبلیغاتی ملکه، با داشتن سال‌ها تجربه درخشان کاری در عرصه انواع تبلیغات اینترنتی و آنلاین، توانسته است به کسب و کار و برندهای زیادی کمک کند، تا در فعالیت تجاری خود بدرخشند. شما با استفاده از مشاوره و راهنمایی گرفتن از کارشناسان متخصص و آگاه ما در این آژانس تبلیغاتی، به درستی می‌توانید بهترین و هوشمندانه‌ترین روش را برای تبلیغات کسب و کار خود پیدا کنید و به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابید.

پیج زرد چیست؟

پیج‌های اینستاگرامی زیادی هستند، که دارای محتوای زرد بوده و حواشی و خبرهای مربوط به یک اتفاق یا موضوع را بسیار بزرگتر و پیچیده‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهند. محتوای پیج‌های زرد اغلب دارای پست‌هایی هستند، که به زندگی افراد معروف و سلبریتی‌ها سرک می‌کشد.  این پست‎ها بزرگ‌نمایی می‌کنند و اتفاقات را بزرگتر از آنچه که هستند جلوه می‌دهند. علاوه بر پیش بینی‌های غلط، گاهی اوقات دست به شایعه‌سازی هم می‌زند. مخاطبان اینستاگرام با دیدن این نوع از پست‌ها چند ثانیه مکث کرده و پست‌ها را لایک نکرده می‌گذارند و گاهی اوقات برای دوستان خود می‌فرستند.

آنچه که در مورد تولید محتوا و تبلیغات زرد گفته شد (شایعه‌سازی، عوام فریبی، ستاره‌گرایی) در واقع آن چیزی است که با اصل و روح تبلیغات درست سازگاری ندارد. شاید بگویید پس چطور تبلیغ کنیم؟ که درست ، جذاب و مخاطب پسند باشد: با انجام پروپاگاندا خلاقانه و ابتکاری که مخاطب را به فکر وادارد و به‌طوری‌که در هر زمانی محصول شما و یا مشابه آن را در جایی دید به یاد تبلیغات آن بیفتد. تبلیغات باید در متن و پیامی که به مردم می‌دهد دارای صداقت باشد و هر و عده‌ای که می‌دهد، در عالم واقع نیز آن را عملی نماید. با انجام روش‌های جذاب، بیننده و خواننده تبلیغات را به خرید تشویق کند. البته استفاده درست از محتوای زرد می‌تواند مفید و کارگشا باشد؛ ولی باید به‌طور تخصصی و ماهرانه، با سنجیدن موقعیت و زیر نظر افرد کارشناس در این زمینه‌ها اینکار را انجام داد تا بتوان موفق شد.



مقالات مرتبط:

بازاریابی

بازاریابی بین المللی

تبلیغات شامل چه چیزهایی میشود؟

4 اشتباه رایج در بازاریابی بین المللی



 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *